topics:
Meet en greet met experts
EVENTMaandag, 17 September 2018 | 15:00 - 17:00

Goede raad is goud waard: meet & greet met experts

Op maandag 17 september vindt de eerste Cultuurmarketing bijeenkomst van het nieuwe seizoen plaats. We nodigen alle Cultuurmarketing leden van harte uit om aanwezig te zijn bij deze interactieve vraag-en-antwoord sessies. Tijdens deze middag staan zeven onderwerpen centraal en kan je binnen deze onderwerpen al je vragen voorleggen aan zeven experts.

De zeven experts maken deel uit van de Cultuurmarketing programmaraad. Binnen hun eigen expertise geven ze hun introductie, waarna je als deelnemer al je vragen kan voorleggen. Er zijn drie rondes van een half uur, je kiest zelf waar je naartoe wilt.

De experts en de onderwerpen

Dit zijn de leden van de programmaraad die aanwezig zijn en de onderwerpen waarover zij graag willen uitwisselen met de aanwezigen:

Hendrik Beerda – Zelfstandig strategisch brand consultant

Sterke merken
Als zelfstandig merkadviseur maakt Hendrik zich al bijna 25 jaar hard voor sterke cultuurmerken. Ook uit nieuw onderzoek blijkt dat imagoversterking niet alleen van belang is voor sponsorwerving, maar ook voor bezoekers. Je kan Hendrik alles vragen over hoe je de kracht van je culturele merk in kaart brengt en hoe je stappen zet om het merk en het imago te versterken.

Charlotte Bosman – Digitaal projectleider Anne Frank Huis

Virtual Reality
Het Anne Frank Huis lanceerde in juni 2018 een Virtual Reality (VR) tour. Voor het museum is dit de manier om het Achterhuis wereldwijd te laten zien: ook aan de mensen die niet in staat zijn om het museum te bezoeken. Je kan Charlotte alles vragen over wat het vereist om VR in te zetten en hoe je voor draagvlak en enthousiasme zorgt binnen je eigen organisatie voor de inzet van nieuwe technieken als VR.

Anna Elffers – Zelfstandig publieksonderzoeker

Publieksonderzoek
In de rol van freelance onderzoeker geeft Anna Elffers al ruim tien jaar advies aan diverse culturele opdrachtgevers. Onder het motto “je weet meer dan je denkt” legt Anna uit dat je vaak al veel in huis hebt om klantinzicht te vergroten. Je kan Anna alles vragen over het startpunt van effectief publieksonderzoek, de (strategische) inzet van (al dan niet nieuw verworven) klantinzicht en het creëren van draagvlak voor publieksonderzoek in jouw organisatie.

Linda Grau – Manager marketing & sales Residentie Orkest

Persona’s in de marketingstrategie
In de marketingcommunicatie van het Residentie Orkest zijn persona’s essentieel gebleken om doelgroepgerichte campagnes te ontwikkelen. Je kan Linda alles vragen over het ontwikkelen van persona’s op basis van data, en het toepassen, monitoren en meten van het effect daarvan in de marketingstrategie

Tijs Heesterbeek – Hoofd PR en marketing Effenaar

t.b.a.

Karin Sommerer – Manager marketing & communicatie Stedelijk Museum

Influencer marketing
Het Stedelijk Museum in Amsterdam startte in 2014 als één van de eerste musea in Nederland met influencer marketing. Dit deed en doet het museum vanuit de gedachte dat dit wel eens dé manier kan zijn om nieuwe doelgroepen over de drempel te krijgen. Je kan Karin alles vragen over het hoe en waarom van influencer marketing, en hoe het bij kan dragen aan een jonger en diverser publiek.

Maria Virto Marcilla – Fondsenwerving en partnerships manager European Cultural Foundation

(Inter)nationaal samenwerken
Als manager funding en partnerships bij de European Cultural Foundation is Maria Virto Marcilla geoefend om de belangen en wensen van verschillende organisaties om te smeden tot geoliede samenwerkingen. Je kan Maria alles vragen over hoe je de intentie tot samenwerking omzet in een geslaagd partnership, en wat er voor nodig is om dit langdurig te laten slagen.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: maandag 17 september 2018.
Tijd: ca. 15:00 – 17:00 uur, exclusief afsluitende borrel (tijden o.v.b.).
Waar: Q-Factory (Atlantisplein 1, Amsterdam).
Kosten: deze bijeenkomst is exclusief voor Cultuurmarketing leden en deelname is voor hen gratis.
Leden kunnen zich aanmelden voor de bijeenkomst door een ticket t.w.v. €0,00 te bestellen.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

 

Fotocredit: Cultuurmarketing / Alicia van der Leest