topics:
Artsen zonder Grenzen Adelinde Bennaars merkstrategie
EVENTMaandag, 18 Maart 2019 | 15:00 - 17:00

De kracht van een consequent verhaal: de merkstrategie van Artsen zonder Grenzen

Artsen zonder Grenzen geeft hulp in oorlogs- en conflictsituaties en is wereldwijd actief in ongeveer 80 landen. Als Manager Marketing van Artsen zonder Grenzen Nederland is Adelinde Bennaars verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de campagnes en bijbehorende marketing- en merkstrategie. In deze bijeenkomst vertelt Bennaars ons hoe Artsen zonder Grenzen consequent werkt aan het naar buiten brengen van een sterk verhaal en dit gebruikt als paraplu om alle campagnes en activiteiten aan op te hangen. 

Adelinde Bennaars werkt sinds augustus 2018 bij Artsen zonder Grenzen. Zij is verantwoordelijk voor het vertalen van de marketingstrategie naar een activiteitenplan dat bijdraagt aan bewustwording, loyaliteit, interactie en activatie van donateurs. Om dit te bereiken is de merkstrategie -waarin ook de verschillende communicatielagen en -campagnes duidelijk worden- leidend. Aan de basis van deze strategie staat het verhaal dat weergeeft wie Artsen zonder Grenzen is en waar ze voor staan. Dit zorgt voor helderheid binnen de marketingcommunicatie en consequente en doordachte communicatie.

Tijdens deze bijeenkomst vertelt Bennaars over haar visie op brandbuilding en marketing in de praktijk. Zij illustreert haar verhaal met voorbeelden van de campagnes en activiteiten van Artsen zonder Grenzen.

Ook is er veel ruimte voor vragen en discussie. Wij nodigen deelnemers van harte uit om alvast na te denken over vragen.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: maandag 18 maart 2019.
Tijden: 15:00 – 17:00 uur, excl. afsluitende borrel.
Waar: de Hortus (Plantage Middenlaan 2a, Amsterdam).
Kosten: leden: 30 euro / regulier: 55 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.
Deelnemers: maximaal 45.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Spreker

De kracht van een consequent verhaal: de merkstrategie van Artsen zonder GrenzenBennaars begon haar marketing carrière bij L’Oréal, waar zij beauty producten en campagnes lanceerde binnen de Nederlandse markt. Vervolgens specialiseerde zij zich bij G-Star RAW als mediamanager, waar de uitrol van wereldwijde brand campaigns centraal stond. Na zeven jaar in de commerciële sector vervult zij de rol als Marketing Manager bij Artsen zonder Grenzen. Haar eerste campagne had een miljoenen bereik, haalde landelijke TV en bracht Artsen zonder Grenzen onder de aandacht binnen een geheel nieuwe doelgroep.

 

Fotocredit: Artsen zonder Grenzen