topics:
Merkstrategie met Annemarie Joosen (Marktplaats)
EVENTDonderdag, 12 Oktober 2017 | 15:30 - 17:00

Merkstrategie met Annemarie Joosen (Marktplaats)

Hoe zet je jouw merk het beste in de markt? In deze korte middagsessie nemen wij een kijkje buiten de sector met Annemarie Joosen (Marktplaats), waarbij zij meer vertelt over haar visie op merkstrategie anno 2017. Na diverse marketingfuncties bij onder meer de Staatsloterij en Madurodam, staat zij sinds 2014 aan het roer van het marketingteam van Marktplaats. Volgens Joosen bestaan goede merken en marketing uit een mix van een data-gedreven aanpak met een emotionele aanpak en creativiteit.

Marktplaats is sinds de oprichting in 1999 één van de meest populaire en bezochte websites van Nederland, waarbij er ieder jaar meer dan 100 miljoen advertenties worden geplaatst. Bij Marktplaats werkte Joosen onder meer aan een nieuwe merkvisie en communicatiestrategie. De combinatie van datagedrevenheid, creativiteit en professionaliseren van het team resulteerde in het vergroten van de impact en accountability van de marketingactiviteiten. Door haar teamleden wordt zij omschreven als een inspirerende people manager “die werkelijk iedereen enthousiast weet te krijgen over het bouwen van sterke merken”.

Tijdens deze interactieve middag vertelt Joosen meer over haar visie op brandbuilding en marketing in de praktijk, waarbij zij haar verhaal illustreert door middel van voorbeelden van haar werkervaring bij Marktplaats en Madurodam. Een belangrijk onderdeel van haar visie het is het doorvertalen van theoretische inzichten naar de praktijk. Daarom bespreekt zij graag met de aanwezigen de populaire en tevens betwiste theorie van hoogleraar Byron Sharp (auteur van “How Brands Grow”). Voorkennis van deze publicatie is niet nodig om deel te kunnen nemen aan de sessie.

Tevens is er veel ruimte voor vragen en discussie. Wat inspireert haar? Welke verschillen ondervindt zij bij het werken in verschillende branches en welke kansen ziet zij voor de cultuursector? Wij nodigen deelnemers graag uit om alvast na te denken over eigen prangende vragen.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: donderdag 12 oktober 2017.
Tijden: 15:30 – 17:00 uur, excl. afsluitende borrel.
Waar: De Hortus, Amsterdam.
Kosten: leden: 30 euro / regulier: 55 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.
Deelnemers: maximaal 45.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

Spreker

Annemarie Joosen is een gepassioneerde marketeer. In 2016 nam Joosen plaats in het management team van Marktplaats als Director of Marketing. Hierbij is zij verantwoordelijk voor de marketing, PR en customer service van Marktplaats. In deze rol richt zij zich op het verder ontwikkelen van de organisatie en merkstrategie en een klantgerichte organisatiecultuur. Joosen heeft eerder gewerkt in marketingfuncties bij onder andere Madurodam, de Nederlandse Staatsloterij en bol.com.

Fotocredit