topics:
ng communicatiemedewerker communicatie marketing culturele sector
EVENTMaandag, 20 Maart 2017 – Maandag, 22 Mei 2017 | 10:00 - 16:30

Stevig in het zadel: praktijktraining voor junior communicatiemedewerkers

Als junior/medior communicatiemedewerker in de cultuursector heb je vaak veel verschillende taken, een grote output verantwoordelijkheid en beschik je over een niet al te groot budget. Dat vraagt veel van je. Hoe kun je jouw capaciteiten en talenten optimaal inzetten voor je organisatie? En waar loop je het meest tegenaan? Wat heb jij nodig om effectief te zijn? Dit maatgericht trainingstraject is toegespitst op de communicatie van culturele projecten of organisaties en jouw rol daarin.

De training bestaat uit twee plenaire trainingsdagen, huiswerkopdrachten en twee intervisiebijeenkomsten in een kleine groep. Het totale traject duurt vier maanden: zo kom je echt steviger in positie! Leren durven, keuzes maken, deze onderbouwen naar het management en daadkrachtig uitvoeren staan centraal. De training is een combinatie van een inhoudelijke vaktraining en het vergroten van de persoonlijke effectiviteit daarin. 

De inhoud van de trainingsdagen wordt toegespitst op jouw kennisbehoefte en leervragen. Voeding uit de actuele communicatiepraktijk en het leren van en met elkaar zijn belangrijke componenten van de training. Het is mogelijk om een eigen case in te brengen. 

Inhoud

De training wordt samengesteld op basis van de kennisbehoefte en leervragen van de deelnemers. Jouw leervragen en casus staan centraal in deze training. Het zou kunnen gaan om:

– Hoe vertaal ik doelgroep en doelstelling naar een pakkende communicatiestrategie?
– Hoe kom ik tot een overtuigende boodschap en bijpassend beeld?
– Mijn baas wil liever snelle acties: hoe overtuig ik hem/haar van de waarde van mijn strategie?
– Welke middelen passen in mijn budget?
– Hoe kan ik de huisstijl bewaken en toch creatief invulling geven aan de identiteit?
– Hoe vergroot ik slim mijn budget?

Doelgroep

Deze training is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers in de culturele sector. 

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: maandag 20 maart en 22 mei 2017 + twee gezamenlijk te plannen data.
Tijden: beide trainingsdagen van 10:00 – 16:30, de extra intervisiebijeenkomsten duren circa 1,5 á 2 uur.
Waar: Utrecht (loopafstand vanaf CS).
Kosten: regulier: 740 euro / leden: 585 euro. Prijzen exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel op beide dagen.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

Docent 

Jeanette EygenraamJeannette Eygenraam heeft 25 jaar ervaring als communicatie- en marketingmanager in profit en not-for-profit organisaties. In 1990 startte haar carrière bij Introdans. De uitdaging om  een communicatieafdeling in te richten en vervolgens met het team het gezelschap in binnen- en buitenland op de kaart te zetten, bleek een gelukkige. Het publieksbereik werd in die periode vervijfvoudigd.

Na 13 jaar was het evenwel tijd voor nieuwe stappen: Toneelgroep Oostpool, Fonds Podiumprogrammering en marketing, Gelders Genootschap, KCG, Provincie Gelderland, Theater Gnaffel, Cultuurmij Oost, Buro SBH, CultuurCollege, Gelders Erfgoed, Mindfulness in Motion, Gochme advies en opleiding en vele andere organisaties volgden. Jeannette werkt graag met professionals die zich -net als zij- met hart en ziel inzetten voor mooie doelstellingen die waarde toevoegen aan het leven.