topics:
Presentatie T. rex in Naturalis
EVENTDonderdag, 9 Maart 2017 | 15:30 - 17:00

Presentatie: het T. rex marketingsucces van Naturalis

“We zouden eigenlijk een T-Rex moeten hebben.” Zo startte in 2012 de droom van museum en kennisinstituut Naturalis in Leiden. Het kan bijna niemand zijn ontgaan dat de in 2013 opgegraven T. rex inmiddels in Leiden te zien is. De tentoonstelling mag na 3 maanden al een groot succes worden genoemd: een succesvolle crowdfunding campagne, miljoenen euro’s aan free publicity en klinkende bezoekersaantallen. 

Corine van Impelen werd circa twee jaar geleden aangesteld om dit mega project bij Naturalis te leiden. Tijdens deze case presentatie vertelt ze ons alle ins en outs over de marketing en communicatie van dit project. 

Aan bod komt o.a. de crowdfunding campagne, de implementatie en uitdagingen van online ticketing, de crossmediale aanpak, het belang van storytelling, community building en de samenwerking met commerciële partijen als Albert Heijn, KLM en de NS. En last but not least, hoe gaat het marketingteam nu verder? Er is een schat aan klantgegevens opgebouwd, hoe kan het museum deze gebruiken in de toekomstige marketing- en communicatie? 

Corine van Impelen is hoofd Communicatie en Evenementen bij Naturalis en geeft leiding aan deze afdeling met 10 personen. Ze heeft een lange achtergrond in het communicatievak met name in het bedrijfsleven. Eerder werkte ze o.a. voor Verzekeraar Achmea en de Nederlandse Spoorwegen. 

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: donderdag 9 maart 2017.
Tijden: 15:30 – 17:00 uur.
Waar: Allard Pierson Museum (Oude Turfmarkt 127, Amsterdam).
Kosten: leden: 25 euro / regulier: 50 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties en afsluitende borrel. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

Spreker

Corine van Impelen bij NaturalisCorine van Impelen heeft meer dan 20 jaar ervaring in het communicatievak in zowel externe, interne als marketingcommunicatie en is hierdoor breed inzetbaar. Zij heeft gewerkt bij corporate organisaties als NS en Achmea en heeft daarnaast aan bureauzijde voor veel verschillende opdrachtgevers gewerkt van ING tot overheden en Unilever. Zodoende heeft zij veel ervaring opgebouwd met het ontwikkelen van communicatiestrategieën, positioneringvraagstukken en het ontwikkelen van grote communicatiecampagnes.

Twee jaar geleden is zij bij Naturalis als Hoofd Communicatie & Evenementen aan de slag gegaan en heeft de afdeling klaargestoomd voor de komst van T. rex. En voorlopig is er nog genoeg te doen. Straks volgt de opening van het nieuwe museum eind 2018 en in 2020 bestaat Naturalis 200 jaar.

 

Fotocredit