topics:
Fotocredit: Flickr / CC / 3oheme
EVENTDonderdag, 13 November 2014 | 13:30 - 17:00

Ronde tafel sessie: merken in de cultuurmarkt

In samenwerking met de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) organiseert Cultuurmarketing een ronde tafel sessie over branding en merken in de cultuurmarkt. De sessie is gericht op cultuurmarketeers die mede verantwoordelijk zijn voor de marketing- en communicatiestrategie en die in de voorbereidende fase of momenteel bezig met een (re)branding traject voor de organisatie.

In de ronde tafel sessie komen we met behulp van de kennis van de gespreksleider en elkaar tot meer en nieuwe inzichten. De sessie is interactief en staat in het teken van kennisuitwisseling.

Door discussie en door openheid over de eigen organisatie en de marketing uitdagingen te geven, willen we toewerken naar gezamenlijke conclusies. Deze kunnen door de individuele deelnemers gebruikt worden en leiden idealiter ook tot algemene aanbevelingen voor de sector.

De ronde tafel sessie is een interactieve sessie. De bijeenkomst wordt gestart met een theoretische introductie van anderhalf uur door gespreksleider Peeter Verlegh (directeur SWOCC). Hierbij zal hij enkele branding / merkstrategie modellen toelichten aan de hand van de cases van de deelnemende organisaties.

Na de pauze wordt er gezamenlijk 1 case behandeld. Tenslotte volgt een wrap up. Deelnemers ontvangen voor aanvang van de sessie de mogelijkheid om cases aan te dragen.

Gespreksleider & expert

Peeter VerleghPeeter Verlegh Peeter VerleghDr. ir. Peeter Verlegh geeft als directeur leiding aan SWOCC. Daarnaast werkt Peeter als universitair hoofddocent bij de afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam (UvA) en is hij als onderzoeker verbonden aan de Amsterdam School of Communication Research (ASCoR). Peeter promoveerde in 2001 aan de Wageningen Universiteit en was van 2000 tot 2011 werkzaam bij de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. In mei 2011 maakte hij de overstap naar de UvA. Zijn specialismen zijn marketingcommunicatie en consumentengedrag. In het bijzonder richt hij zich op mond-tot-mond reclame.

Doelgroep

Het succes van de ronde tafel is sterk afhankelijk van de inbreng en actieve participatie van de deelnemers. De sessie is geschikt voor marketeers die voldoen aan onderstaande criteria:

  • Marketingmanager of mede verantwoordelijk voor de marketing- communicatiestrategie bij een culturele instelling of minimaal drie jaar werkervaring in de sector als ZZP-er.
  • In de voorbereidende fase of momenteel bezig met een (re)branding traject voor de organisatie.
  • Bereidheid om te delen, leren en te discussiëren.

Praktisch

Wanneer: donderdag 13 november
Tijden: van 13:30 – 17:00
Waar: Theater Kikker (loopafstand vanaf Utrecht centraal)
Kosten: Regulier: 185 euro / Leden: 115 euro. Prijzen zijn exclusief BTW en inclusief consumpties en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 12, maximaal 24

Bekijk hier het programma van deze ronde tafel sessie.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...