topics:
Cultuurmarketing scriptieprijs
EVENTDonderdag, 25 Juni 2015 | 10:00 - 12:30

Cultuurmarketing Awards: Presentaties en uitreiking Scriptieprijs (gratis)

Op 25 juni sluiten we het Cultuurmarketing seizoen feestelijk af met de Cultuurmarketing Awards. Dit is een dag bomvol kennis en inspiratie met maar liefst 13 presentaties, gevolgd door een feestelijke borrel. Het programma van de Awards bestaat uit twee onderdelen: de Gouden Struis en de Scriptieprijs.

In de ochtend geven de acht finalisten van de Scriptieprijs een presentatie in pitchvorm over hun onderzoek en de resultaten. Hierbij komen onderwerpen als de (meer)waarde van de Museumkaart, branding in de podiumkunstensector en storytelling bij festivals aan bod.

Hierdoor ben je als marketeer in één ochtend bijgepraat over de allernieuwste ontwikkelingen en inzichten en maak je kennis met de cultuurmarketeers van de toekomst.

Het programma van de Scriptieprijs vindt plaats in de ochtend van 10:00 tot 12:30 uur. Aan het einde van de ochtend maakt de vakjury bestaande uit Marielle Hendriks, Cor Wijn, Ruben Israël en Anna Elffers de winnaar bekend.

Het programma

Dertig ambitieuze studenten stuurden hun scriptie in voor de Cultuurmarketing Scriptieprijs. Hier zijn acht finalisten binnen een breed scala onderwerpen uit naar voren gekomen. Deze studenten (op alfabetische volgorde) geven een presentatie:

De Museumkaart: wat is deze waard?
“Een onderzoek naar de algemene en financiële effecten van de Museumjaarkaart”
(Hassina Bahar, Universiteit van Amsterdam)

The effects of using category spanning in marketability on a creative good’s performance – The motion picture industry
“Een onderzoek naar het gebruik van categorieën in marketinguitingen”
(Jordi van den Berg, Universiteit van Amsterdam)

Goed Geplaatst!
“Een onderzoek naar de evaluatie van het beleid voor kunst in de openbare ruimte”
(Kalyani Bergen, Rijksuniversiteit Groningen)

Loyalty optimization in Theaters Tilburg. How to effectively personalize online marketing communications?
“Een onderzoek naar de invloed van online marketing op klantloyaliteit”
(Iris Blom, NHTV University of Applied Sciences)

Do cultural organizations need to dumb down in order to scale up?
“Een onderzoek naar de relatie tussen de artistieke en zakelijke performance bij het IFFR”
(Jodie de Groot, RSM Erasmus Universiteit Rotterdam)

Vrienden in voor- en tegenspoed
“Een onderzoek naar de revival van vriendenkringen van culturele instellingen”
(Emma Fiona Johnson, Radboud Universiteit Nijmegen)

Beleef de story van het (festival)merk
“Een onderzoek naar de kracht van storytelling bij festivals”
(Sibani Vos, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht)

Waaier van merken
“Een onderzoek naar branding in de Nederlandse gesubsidieerde podiumkunstensector”
(Margriet van Weperen, Rijksuniversiteit Groningen)

Aanmelden

De presentaties en uitreiking van de Cultuurmarketing Scriptieprijs op 25 juni zijn gratis toegankelijk. Er is één plaats per organisatie beschikbaar. Voor leden van Cultuurmarketing is er geen beperking in het aantal plaatsen. Inschrijven voor deelname is mogelijk tot dinsdag 23 juni.

We raden aan om de Scriptieprijs in combinatie met de uitreiking van De Gouden Struis te bezoeken. De Gouden Struis is de prijs voor de beste marketingcampagne van het afgelopen culturele seizoen. Tussen 12:30 en 13:30 is er de mogelijkheid om van een lekkere lunch te genieten. We sluiten de dag af met een feestelijke borrel.

Praktische informatie

Wanneer: donderdag 25 juni 2015
Tijden: Scriptieprijs: van 10:00 – 12:30, Gouden Struis: van 13:30 – 16:45
Locatie: Het Huis Utrecht (op loopafstand van Utrecht Centraal Station)

 

De Cultuurmarketing Scriptieprijs wordt ondersteund door:

Erasmus Universiteit Rotterdam
NHTV