topics:
Customer journey mapping cultuursector
EVENTDinsdag, 15 Januari 2019 – Dinsdag, 5 Februari 2019 | 10:00 - 16:30

Tweedaagse cursus customer journey: creëer een memorabele klantreis

In de kunst- en cultuursector wordt steeds meer aandacht besteed aan klantgericht ondernemen en customer experience management. Daarbij staat service hoog in het vaandel en is er in toenemende mate aandacht voor de beleving van de bezoeker. Maar hoe zorg je ervoor dat het bezoek aan jouw organisatie nog lang in het hoofd van de bezoeker blijft? En hoe maak je de klantreis zodanig onderscheidend dat mensen opnieuw kiezen voor jouw organisatie?

In deze cursus leer je meer over de behoeften van jouw doelgroep en analyseer je cruciale contactmomenten in de klantreis. Door middel van onder andere customer journey mapping en een introductie op publieksonderzoek breng je nieuwe klantinzichten overzichtelijk in kaart.

Vervolgens ga je aan de slag met het optimaliseren van de klantreis en het creëren van een positieve merkbeleving voor jouw bezoeker. Door klantprocessen efficiënter en beter in te richten draag je bij aan een hogere klanttevredenheid, wat kan leiden tot meer loyale bezoekers en ambassadeurs voor jouw culturele organisatie.

Tijdens deze tweedaagse cursus worden theorie en praktijk gecombineerd. Zo krijg je een introductie op relevante begrippen en veelgebruikte tools binnen customer experience management en pas je deze toe tijdens praktische oefeningen met collega’s uit het vakgebied.

Inhoud

  • Trends en ontwikkelingen in customer experience management
  • Het belang van de klantreis in de cultuursector
  • Effectieve klantbeleving: van bewustwording tot aankoop en het creëren van loyaliteit
  • Gedrag en drijfveren van bezoekers
  • De rol van publieksonderzoek
  • Customer journey mapping: tips en valkuilen
  • Praktijkbezoek aan culturele instelling: ervaar zelf de klantreis
  • In kaart brengen van customer journey touchpoints
  • De cirkel rond: meten, optimaliseren en bevorderen van retentie

Opbrengst

Na deze cursus weet je welke aspecten het meest belangrijk zijn in het analyseren van de klantreis, hoe je input van bezoekers over hun bezoek krijgt en hoe je deze kunt doorvertalen naar structurele verbeteringen voor jouw culturele organisatie.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 15 januari en 5 februari 2019.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Utrecht (op loopafstand van Utrecht CS).
Kosten: leden: 500 euro / regulier: 650 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel. Houd er rekening mee dat er extra kosten bijkomen voor een praktijkbezoek aan een culturele instelling (maximaal 15 euro).
Deelnemers: minimaal 9, maximaal 12.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

Doelgroep

De cursus is geschikt voor marketeers, managers en/of CRM specialisten die werkzaam zijn binnen de culturele sector en zich bezighouden met klantbeleving en -tevredenheid. Het is raadzaam om voldoende draagvlak te hebben binnen de organisatie om bestaande klantprocessen te kunnen aanpassen.

Docent

Kees Kerkvliet is managing director en eigenaar van TOTE-M, een bureau gespecialiseerd in klantbeleving. Gedreven door zijn missie om Nederland elke dag een stukje klantgerichter te maken, heeft Kees vele verschillende organisaties kunnen helpen met het realiseren van een waardevolle ontmoetingen, klantgerichte medewerkers, efficiënte klantprocessen en een verhoogde NPS. TOTE-M werkt o.a. voor organisaties als BMW, Triodos, IKEA, ING en Renault. Daarnaast is Kees verbonden aan Beeckestijn Business School als kerndocent van de postdoctorale opleiding Customer Experience & Multichannel Management.

 

Fotocredit