topics:
Fotocredit: Flickr / CC / novecentino
EVENTDinsdag, 17 November 2015 – Donderdag, 10 December 2015 | 10:00 - 16:30

Tweedaagse cursus doeltreffende marketingcampagnes

De meeste culturele organisaties realiseren door het jaar heen meerdere marketingcampagnes. Bijvoorbeeld rondom een nieuwe expositie, voorstelling of festival of campagnes rondom branding en identiteit. Vaak gebeurt dit i.s.m. een extern creatief bureau, maar als marketeer heb je samen met de (artistieke) organisatie ook veel in huis om effectieve campagnes te ontwikkelen. In deze tweedaagse cursus leer je hoe van idee tot marketingcampagne te komen en campagnes beter in te passen in je lange termijn marketingstrategie.

De cursus wordt gegeven door Berber van Oyen en bevat naast theorie en praktische opdrachten, twee gastpresentaties die gegeven worden door experts. Het doel van de cursus is om zelf meer tools en kennis in huis te hebben om (concepten voor) campagnes te ontwikkelen. Voor aanvang van de cursus vragen we eventuele bestaande marketingcampagnes in te sturen en je kennisvragen aan te geven.

Conceptontwikkelaar en creatief eindverantwoordelijke Serge van Marion geeft de eerste dag een gastpresentatie. De gastpresentatie van de tweede cursusdag wordt gegeven door Ruben Israel: hoofd marketing bij Luxor in Rotterdam. Ruben is vijf keer genomineerd geweest voor de Gouden Struis, de marketingprijs voor de beste campagne in de culturele sector, die hij in 2006 en 2011 heeft gewonnen.

Inhoud

Aan bod in deze cursus komt onder andere:

  • Analyse situatie, nut en noodzaak
  • Vaststellen doelen, doelgroepen, budget en planning
  • Inventarisatie trends, aanhaakmogelijkheden en inspiratiebronnen
  • Van idee naar concept en van strategie naar middeleninzet
  • Interne aanpak en presentatie
  • Mogelijkheden externe samenwerking
  • Meten van resultaten
  • Nieuwswaardigheid en delen van je campagnes
  • Samenwerking en briefing van een bureau

Docent en gastsprekers

Berber van OyenBerber van Oyen is freelance theatermarketeer en communicatieadviseur. Ze was de afgelopen jaren onder meer marketingstrateeg voor het festivalbeleid van de provincie Overijssel, is verantwoordelijk voor de marketing & pr bij de bibliotheken in Midden-Friesland, deed de promotie voor de expositie Fries Design en voor diverse locatievoorstellingen. Op dit moment is ze onder meer interim-teamleider marketing bij Theater/Bioscoop De Nieuwe Kolk in Assen. Van 2003 tot 2008 was Berber hoofd marketing & publiciteit bij Stadsschouwburg De Harmonie in Leeuwarden. Daarvoor werkte ze onder meer bij communicatieadviesbureau Euro RSCG Bikker. Berber studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde (RuG), met als specialisatie interne en externe communicatie.

Curusus Marketingcampagnes: Serge van MarionSerge van Marion is Creative Director bij 105. Eerder was hij marketing manager van het Rotterdams Uitburo en conceptbedenker van 24 UUR Cultuur, de opening van het Rotterdamse culturele seizoen. Als conceptontwikkelaar en creatief eindverantwoordelijke van 105 werkt hij tegenwoordig voor veel leisure opdrachtgevers, zoals het Nederlands Openluchtmuseum, Apollo Hotels en Operadagen Rotterdam. Onlangs won het bureau een Radio Advertising Award voor de radiocampagne voor het Nationaal Militair Museum.

Cursus marketingcampagnes Ruben Israel

Ruben Israel belandde via het Stadstheater, het Ro Theater en de Rotterdamse Schouwburg in zijn huidige functie van hoofd Marketing, Sales en Evenementen in  het Luxor Theater. Ruben is vijf keer genomineerd geweest voor de Gouden Struis, de marketingprijs voor de beste campagne in de culturele sector, die hij in 2006 en 2011 won. Daarnaast is hij bestuurslid bij poppodium Mezz in zijn woonplaats Breda en als externe expert betrokken bij de Hogeschool Rotterdam.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers in de culturele sector die ervaring hebben met marketingcommunicatie en een volgende stap willen maken in het ontwikkelen van effectieve marketingcampagnes.

Praktisch

Wanneer: dinsdag 17 november 2015 en donderdag 10 december 2015.
Tijden: beide dagen van 10:00 – 16:30
Waar: Theater Kikker (loopafstand vanaf Utrecht centraal)
Kosten: Regulier: 650 euro / Leden: 500 euro. Prijzen exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel op beide dagen.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14

Bekijk hier het programma van deze cursus.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

fotocredit