topics:
Creatieve marketingcampagnes cursus
EVENTDinsdag, 4 April 2017 – Dinsdag, 9 Mei 2017 | 10:00 - 16:30

Tweedaagse cursus creatieve marketingcampagnes

Culturele organisaties realiseren door het jaar heen meerdere marketingcampagnes. Bijvoorbeeld voor een nieuwe expositie, voorstelling of festival of campagnes rondom branding en identiteit. Vaak gebeurt dit i.s.m. een extern creatief bureau, maar als marketeer heb je samen met de (artistieke) organisatie ook veel in huis om creatieve campagnes te ontwikkelen. In deze tweedaagse cursus leer je hoe van idee tot marketingcampagne te komen en campagnes beter in te passen in je lange termijn marketingstrategie

De cursus wordt gegeven door Berber van Oyen en bevat naast theorie en veel praktische opdrachten en een gastpresentatie van een expert in de cultuursector. Het doel van de cursus is om zelf meer tools en kennis in huis te hebben om (concepten voor) campagnes te ontwikkelen.

Voor aanvang van de cursus vragen we eventuele bestaande marketingcampagnes in te sturen en je kennisvragen aan te geven.

Inhoud

Aan bod in deze cursus komt onder andere:

  • Vaststellen doelen, doelgroepen, budget en planning
  • Inventarisatie trends, aanhaakmogelijkheden en inspiratiebronnen
  • Van idee naar concept en van strategie naar middeleninzet
  • Interne aanpak en presentatie
  • Mogelijkheden externe samenwerking
  • Meten van resultaten
  • Nieuwswaardigheid en delen van je campagnes

Referenties

Maaike Ritsema, Zeeuws Museum:
“Goed georganiseerde bijeenkomst met gelijkgestemden. Opgeladen en geïnspireerd weer naar huis. De geleverde handvatten zijn direct toe te passen in de praktijk.” 

Renate Dokter, freelance cultuurmarketeer:
“Veel inspiratie opgedaan tijdens deze cursus. Praktische tools meegekregen en veel geleerd. Prettige docent en hele fijne locaties en faciliteiten. Aanrader.” 

Docent

Berber van Oyen cursus marketingcampagnesBerber van Oyen is freelance theatermarketeer en communicatieadviseur. Ze was de afgelopen jaren onder meer marketingstrateeg voor het festivalbeleid van de provincie Overijssel, was verantwoordelijk voor de marketing & pr bij de bibliotheken in Midden-Friesland, deed de promotie voor de expositie Fries Design en voor diverse locatievoorstellingen. Op dit moment is ze onder meer interim-teamleider marketing bij Theater/Bioscoop De Nieuwe Kolk in Assen. Van 2003 tot 2008 was Berber hoofd marketing & publiciteit bij Stadsschouwburg De Harmonie in Leeuwarden. Daarvoor werkte ze onder meer bij communicatieadviesbureau Euro RSCG Bikker. Berber studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde (RuG), met als specialisatie interne en externe communicatie.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers in de culturele sector met een aantal jaar ervaring in marketingcommunicatie, die een volgende stap willen maken in het ontwikkelen van marketingcampagnes binnen de eigen organisatie.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 4 april en 9 mei 2017.
Tijden: beide dagen van 10:00 – 16:30.
Waar: UCK - Domplein 4, Utrecht (loopafstand vanaf CS).
Kosten: Regulier: 650 euro / Leden: 500 euro. Prijzen exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel op beide dagen.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

Let op: er is nog 1 plek beschikbaar. Toewijzing van plaatsen gaat op volgorde van aanmelding.

Fotocredit: Flickr