topics:
Photocredit: Flickr / CC / jasonahowie
EVENTDinsdag, 27 Januari 2015 – Dinsdag, 10 Februari 2015 | 10:00 - 17:00

Tweedaagse cursus social media strategie

Ook dit seizoen organiseert Cultuurmarketing een tweedaagse verdiepende cursus social media strategie. De cursus is gericht op organisaties die sociale media strategisch(er) willen inzetten en integreren met de communicatiestrategie.

Bijna iedere culturele organisatie zet verschillende social media in. Zo wordt Facebook veelvuldig gebruikt om een fanbase op te bouwen of de binding van de doelgroep te vergroten, Twitter voor het contact met andere organisaties en stakeholders en wordt er vaak geëxperimenteerd met nieuwe social media als Instagram, Pinterest en Google+.

Vaak is het echter onduidelijk wat de rol van social media binnen de communicatiestrategie is, hoe het effect kan worden vergroot en hoe de conversie kan worden gemeten. In deze cursus geven we antwoord op deze vragen, zodat iedere organisatie een gedegen social media strategie kan ontwikkelen.

In de cursus komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1

  • De rol van social media binnen de marketing- en communicatiestrategie
  • Stand van zaken social media 2015
  • De rol van verschillende social media
  • Het belang en de werking van een contentstrategie
  • Het formuleren van doelen en een strategie (aan de hand van het Digital Engagement Framework)

Dag 2

  • (theorie over) schrijven voor social media
  • Het opstellen van een contentkalender
  • Het meten en analyseren van resultaten
  • Adverteren op social media

Docent

Charlotte BosmanCharlotte Bosman is adviseur online media bij het Van Gogh Museum. In deze rol is zij o.a. verantwoordelijk voor de social media strategie van museum. Daarnaast houdt zij zich bezig met alle online statistieken en treedt zij op als adviseur bij online projecten die in het museum worden ontwikkeld. Voor zij aan de slag ging bij het Van Gogh Museum heeft zij ervaring op kunnen doen bij het Stedelijk Museum.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die social media inzetten en de resultaten willen verbeteren.

Praktisch

Wanneer: dinsdag 27 januari 2015 en dinsdag 10 februari 2015.
Tijden: beide dagen van 10:00 – 16:30 met een afsluitende borrel van 16:30 tot 17:30 uur.
Waar: het Huis Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht centraal)
Kosten: Regulier: 650 euro / Leden: 500 euro, prijzen zijn exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel op beide dagen.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14

Bekijk hier het programma van deze cursus.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

Fotocredit