topics:
CC: BY-SA 2.0 Ksayer 1 / Flickr
EVENTDinsdag, 13 Mei 2014 – Donderdag, 19 Juni 2014 | 10:00 - 17:00

Tweedaagse cursus social media strategie

In navolging van de inspiratiemiddag Facebook, organiseert Cultuurmarketing dit seizoen ook een tweedaagse verdiepende cursus social media strategie. De cursus is gericht op organisaties die sociale media strategisch(er) willen inzetten en integreren met de communicatiestrategie.

Bijna iedere culturele organisatie zet verschillende social media in. Zo wordt Facebook veelvuldig gebruikt om een fanbase van de organisatie op te bouwen, Twitter voor het contact met andere organisaties en stakeholders en wordt er vaak geëxperimenteerd met nieuwe social media als Instagram, Pinterest en Google+.

Vaak is het echter onduidelijk wat de rol van social media binnen de communicatiestrategie is, hoe het effect kan worden vergroot en hoe de conversie kan worden gemeten. In deze cursus geven we antwoord op deze vragen, zodat iedere organisatie een gedegen social media strategie kan ontwikkelen.

In de cursus komen onder andere de volgende onderwerpen aan bod:

  • De rol van social media binnen de marketing- en communicatiestrategie
  • Het formuleren van doelen en een strategie
  • De rol van verschillende social media
  • Het belang en de werking van een contentstrategie
  • Groei van het bereik op sociale media
  • Het meten en analyseren van resultaten
  • Adverteren op social media

Docent

bram-merkxBram Merkx is freelance projectmanager online media en marketing. Als digital marketing manager van CJP heeft hij online en social media structureel onderdeel gemaakt van de marketing- en communicatiestrategie van de grootste jongerenorganisatie van Nederland. Met de lancering van het boek Mary Go Wild waar Bram aan meewerkte en dat geheel in eigen beheer is uitgegeven, is het bewijs geleverd dat social media barst van de mogelijkheden voor kleine organisaties met dito budgetten.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die social media inzetten en de resultaten willen verbeteren.

Praktisch

Wanneer: dinsdag 13 mei 2014 en donderdag 19 juni 2014
Tijden: beide dagen van 10:00 – 16:30 met een afsluitende borrel van 16:30 tot 17:30 uur.
Waar: het Huis Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht centraal)
Kosten: Leden: 550 euro (exclusief BTW) / Niet leden: 650 euro (exclusief BTW) inclusief lunch en afsluitende borrel op beide dagen.
Let op: de ledenprijs wordt alleen berekend als je met de juiste account bent ingelogd.
Deelnemers: minimaal 7, maximaal 16

Bekijk hier het programma van deze cursus.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...