topics:
Fotocredit: Flickr / CC / zzkt
EVENTDinsdag, 3 Maart 2015 – Donderdag, 30 April 2015 | 10:00 - 16:30

Tweedaagse cursus strategische marketingcommunicatie

Een gedegen marketingcommunicatiestrategie is een must voor iedere culturele organisatie. Het zorgt ervoor dat organisaties met een lange termijn visie kunnen werken aan marketing en communicatie activiteiten, in plaats van ad hoc en korte termijn. Over het algemeen resulteert een strategische visie op marketingcommuncatie in betere resultaten. In deze tweedaagse cursus werk je toe naar het ontwikkelen van een (vernieuwd) strategisch marketingcommunicatieplan voor de eigen organisatie.

De cursus wordt gegeven door Pieta Koopman en bevat naast theorie veel praktische cases, zoals het formuleren van een doelgroepensegmentatie en het ontwikkelen van een merkpiramide. Het doel van de cursus is om een volledig (of eerste aanzet tot) een vernieuwd strategisch marketingcommunicatieplan te ontwikkelen. Voor aanvang van de cursus vragen we eventuele bestaande marketingplannen in te sturen en je kennisvragen aan te geven.

Inhoud

Aan bod in deze cursus komt onder andere:

  • Missie, visie en boodschap
  • Strategische marketingdoelstellingen
  • Doelgroepensegmentering en persona’s
  • Merkidentiteit, merkwaarden
  • Positionering & branding
  • Communicatiedoelstellingen
  • Marketingcommunicatiestrategie
  • Vertaling naar middelen en instrumenten
  • Vertaling naar operationele marketingplanning
  • Meten van de conversie, resultaten en het rendement

Docent

Pieta KoopmanPieta Koopman is freelance marketing & communicatie professional voor de culturele sector en heeft meer dan tien jaar ervaring in de strategische marketingcommunicatie als ook de praktische uitvoering van campagnes. Vorig jaar was Pieta verantwoordelijk voor de campagne van het Nederlands Theater Festival 2013, afgelopen jaar werkte ze voor het festival Tweetakt & Kaap en Culturele Zondagen / Utrechts Uitburo. Op dit moment is ze hoofd marketing & communicatie bij de Flamenco Biennale Nederland – een tweejaarlijks festival in januari. Pieta was gedurende acht jaar werkzaam als hoofd marketing & communicatie voor het internationale dans & performance festival Springdance. Daarvoor werkte ze onder meer bij het dansgezelschap Rogie & Company in Rotterdam en de provinciale kunst- en cultuurorganisatie Kunstgebouw in Rijswijk. Pieta heeft een academische achtergrond in de kunst- en cultuurwetenschappen.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers in de culturele sector die ervaring hebben met marketingcommunicatie en een volgende stap willen maken in het ontwikkelen van een lange termijn marketingcommunicatiestrategie.

Praktisch

Wanneer: dinsdag 3 maart 2015 en donderdag 30 april 2015.
Tijden: beide dagen van 10:00 – 16:30 met een afsluitende borrel van 16:30 tot 17:30 uur.
Waar: het Huis Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht centraal)
Kosten: Regulier: 650 euro / Leden: 500 euro. Prijzen exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel op beide dagen.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14

Bekijk hier het programma van deze cursus.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

Photocredits