topics:
Fotocredit: Flickr / CC / nicmcphee
EVENTDinsdag, 28 Oktober 2014 – Dinsdag, 2 December 2014 | 10:00 - 16:30

Tweedaagse cursus zoekmachine marketing

Het doel van zoekmachine marketing is om je website beter vindbaar te maken en meer websitebezoekers te bereiken. Deze vorm van online marketing kan het rendement en de conversie van bijvoorbeeld (ticket)verkoop op de site flink verhogen. Ook search engine advertising (SEA) is een onderdeel van zoekmachine marketing en draagt bij aan een hogere websiteconversie. Tenslotte zorgt het analyseren en optimaliseren van resultaten ervoor dat zoekmachine marketing een doeltreffend en structureel onderdeel wordt van de online marketingstrategie. In deze tweedaagse cursus staat het ontwikkelen en uitvoeren van een zoekmachine marketing strategie centraal.

De cursus wordt gegeven door Maarten Kaaij en bestaat uit theorie en veel praktische uitleg. De praktijkvoorbeelden worden zoveel mogelijk geïllustreerd aan de hand van de websites van de deelnemers. Na de cursus kan je zelf aan de slag met zoekmachine marketing en/of weet je hoe je het bureau waarmee je organisatie werkt, kan aansturen en begeleiden.

Inhoud dag 1

  • Doelen van zoekmachinemarketing
  • Basisprincipes SEO
  • Doelgroepen en zoekgedrag
  • Schrijven voor zoekmachines
  • Techniek
  • Content
  • Link building
  • Social media
  • Verschillen SEO en SEA en wanneer zet je wat in
  • Opzetten SEA campagne

Inhoud dag 2

  • Analyse (aan de hand van Google Analytics)
  • Doelen, event en segmenten instellen
  • Optimaliseren SEA campagne
  • Webmaster tools
  • Website optimalisaties
  • Rol bureau / zelf doen versus bureau

Docent

Maarten KaaijMaarten Kaaij is online marketing & webanalist. Vanuit zijn bedrijf Searchfocus werkt hij onder andere aan de SEO en weboptimalisatie van de sites van opdrachtgevers als Bijenkorf, Slot Loevestein en V&D. Daarnaast is Maarten mede initiatiefnemer van de internet scorecard: een tool om de prestatie van de website te verbeteren. Maarten is een ondernemende creatieve rasopimist en als amateur muzikant heeft Maarten veel affiniteit met de culturele sector.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die de conversie van hun website en/of online strategie willen verhogen. Het gebruiken van en beschikken over basiskennis van Google Analytics alsmede het CMS van je site wordt aangeraden. Specialistische technische kennis is niet nodig, maar zoekmachinemarketing is een vrij technisch vakgebied binnen online marketing, dus enige affiniteit met de technische kant van marketing wordt aangeraden.

Praktisch

Wanneer: dinsdag 28 oktober 2014 en dinsdag 2 december 2014.
Tijden: beide dagen van 10:00 – 16:30 met een afsluitende borrel van 16:30 tot 17:30 uur.
Waar: het Huis Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht centraal)
Kosten: Regulier: 650 euro / Leden: 500 euro, prijzen zijn exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel op beide dagen.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14

Bekijk hier het programma van deze cursus.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...