topics:
Cursus zoekmachine marketing - Cultuurmarketing
EVENTDinsdag, 16 Februari 2016 – Dinsdag, 15 Maart 2016 | 10:00 - 16:30

Tweedaagse cursus zoekmachine marketing

Het doel van zoekmachine marketing is om je website beter vindbaar te maken en meer websitebezoekers te genereren. Dit onderdeel van online marketing kan het rendement en de conversie van bijvoorbeeld (ticket)verkoop op de site dan ook flink verhogen. Zoekmachine marketing bestaat uit search engine optimalisation (SEO) en search engine advertising (SEA). Door beide toe te passen, resultaten te analyseren en verder te optimaliseren, wordt zoekmachine marketing een doeltreffend onderdeel wordt van de online marketingstrategie. In deze tweedaagse cursus staat het ontwikkelen en uitvoeren van een zoekmachine marketing strategie centraal.

De cursus wordt gegeven door Maarten Kaaij en bestaat uit theorie en veel praktische uitleg. De praktijkvoorbeelden worden zoveel mogelijk geïllustreerd aan de hand van de websites van de deelnemers. Na de cursus kan je zelf aan de slag met zoekmachine marketing en/of weet je hoe je het bureau waarmee jouw organisatie samenwerkt, kan aansturen en begeleiden.

Inhoud dag 1

  • Doelen van zoekmachinemarketing
  • Basisprincipes SEO
  • Doelgroepen en zoekgedrag
  • Schrijven voor zoekmachines
  • Techniek
  • Content
  • Link building
  • Social media
  • Verschillen SEO en SEA en wanneer zet je wat in
  • Opzetten SEA campagne

Inhoud dag 2

  • Analyse (aan de hand van Google Analytics)
  • Doelen, event en segmenten instellen
  • Optimaliseren SEA campagne
  • Webmaster tools
  • Website optimalisaties
  • Rol bureau / zelf doen versus bureau

Docent

Maarten KaaijMaarten Kaaij is online marketing & webanalist. Vanuit zijn bedrijf Searchfocus werkt hij onder andere aan de SEO en weboptimalisatie van de sites van opdrachtgevers als Bijenkorf, Slot Loevestein en V&D. Daarnaast is Maarten mede initiatiefnemer van de internet scorecard: een tool om de prestatie van de website te verbeteren. Maarten is een ondernemende creatieve rasopimist en als amateur muzikant heeft Maarten veel affiniteit met de culturele sector.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die de conversie van hun website en/of online strategie willen verhogen. Het gebruiken van en beschikken over basiskennis van Google Analytics alsmede het CMS van je site wordt aangeraden. Specialistische technische kennis is niet nodig, maar zoekmachinemarketing is een vrij technisch vakgebied binnen online marketing, dus enige affiniteit met de technische kant van marketing is aan te raden.

Referenties

Eerdere deelnemers waardeerden deze cursus gemiddeld met een 8,0:

Niké Mulder van DrAnton Philipszaal / Lucent Danstheater
“De cursus zoekmachine marketing was voor mij een hele leerzame eerste kennismaking met dit onderwerp. In de twee cursusdagen zijn we behoorlijk diep op de materie ingegaan. De groepsgrootte was erg prettig.”

Marije Rispens van Mugmetdegoudentand
“Ik kan deze cursus aanbevelen voor alle marketing- en/of communicatiemedewerkers die niet weten hoe ze met zoekmachine marketing moeten beginnen. Je krijgt tools die je meteen kunt toepassen en die voor culturele bedrijven direct bruikbaar zijn.”

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 16 februari en dinsdag 15 maart 2016
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 500 euro / regulier: 650 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14

Bekijk hier het programma van deze cursus.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

 

Fotocredit