topics:
Fotocredit: Flickr / CC / bluefountainmedia
EVENTDinsdag, 31 Maart 2015 | 10:00 - 16:30

Workshop webanalyse aan de hand van Google Analytics

De eigen website is voor de meeste organisaties het belangrijkste kanaal in de online communicatiemix. Op de website vindt namelijk de conversie zoals ticketverkoop of nieuwsbrief inschrijving plaats. De meeste organisaties gebruiken Google Analytics voor analyse van de resultaten. Vaak is echter onduidelijk welke data en statistieken relevant zijn, hoe je de data gebruikt en hoe Google Analytics integreert in je workflow. 

In deze workshop leer je hoe je Google Analytics op een effectieve manier kan inzetten. We bespreken welke statistieken waardevol zijn, hoe je deze kan interpreteren en inzetten om verbeteringen aan te brengen en hoe je campagnes opzet. Na de workshop weet je hoe je Google Analytics beter kan benutten en gebruikt om je marketingactiviteiten te sturen.

Onderwerpen die aan bod komen in deze workshop zijn:

  • Welke analytics data is relevant en waarom?
  • Het interpreteren van statistieken
  • Relevante instellingen / optimaal inrichten van je account
  • Het instellen en meten van doelen
  • Integreren analytics in je workflow / lange termijn groei meten
  • Aangepaste rapportages maken

De docent van deze workshop is Maarten Kaaij. Hij is webanalyse en SEO expert. Eerder gaf hij voor Cultuurmarketing de cursus zoekmachine marketing. Deze cursus werd door de deelnemers gemiddeld gewaardeerd met een 8.

Ilona de Jong van Theatergroep Suburbia:
“De twee workshopdagen zoekmachinemarketing waren voor mij ontzettend leerzaam! De docent Maarten Kaaij gaf een heldere uitleg over hoe zoekmachinemarketing in zijn werk gaat, maar gaf daarnaast ook direct toepasbare tips en een soort handleiding over hoe je dit zelf kan toepassen.”

Werkvorm

Voor aanvang van de workshop ontvang je een vragenlijst waarin je je leerdoelen en kennisbehoefte kan aangeven. De workshop duurt één dag en is interactief. In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen Google Analytics account.

Doelgroep & niveau

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing, webredactie of webanalyse. De workshop behandelt in één dag de belangrijke basisbeginselen van Google Analytics.

Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Wel raden we aan je Google Analytics account gebruiksklaar te hebben (zodat je de praktijkopdrachten direct uit kan voeren) en gaan we uit van enige voorkennis over het hoe en waarom van webanalyse.

Docent

Maarten KaaijMaarten Kaaij is online marketing & webanalist. Vanuit zijn bedrijven Searchfocus en DigiMonks werkt hij onder andere aan de SEO en weboptimalisatie van de sites van opdrachtgevers als Bijenkorf, Slot Loevestein en V&D. Daarnaast is Maarten mede initiatiefnemer van de internet scorecard: een tool om de prestatie van de website te verbeteren. Maarten is een ondernemende creatieve rasopimist en als amateur muzikant heeft Maarten veel affiniteit met de culturele sector.

Praktisch

Wanneer: dinsdag 31 maart 2015
Tijden: van 10:00 – 16:30
Waar: het Huis Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht centraal)
Kosten: Regulier: 265 euro / Leden: 195 euro. Prijzen zijn exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitend drankje.

Deelnemers: minimaal 8, maximaal 15

Aanmelden

Alle plaatsen zijn vergeven en het is helaas dus niet meer mogelijk om aan te melden. Stuur een mail naar service@cultuurmarketing.nl indien je op de reservelijst geplaatst wilt worden en/of geïnformeerd wilt worden over nieuwe data voor deze workshop.

Fotocredit