topics:
Fotocredit: Flickr / CC / 76657755@N04
EVENTDinsdag, 21 April 2015 | 10:00 - 16:30

Workshop adverteren met Google Adwords en Google Display

Google Adwords is een effectieve tool om online advertentiecampagnes op te zetten. Zowel tekstadvertenties als display advertenties (banners) maken het mogelijk in een korte tijd een nieuw en/of groot bereik te genereren. Bijvoorbeeld om direct conversie te genereren met (ticket)verkoop of om awareness te creëren voor je organisatie, concert, voorstelling of expositie. 

Advertentiecampagnes zijn relatief gemakkelijk zelf op te zetten, maar de structuur van je campagnes en het analyseren en optimaliseren van campagnes is minstens zo belangrijk. Zo bereik je immers meer voor minder geld.

In deze workshop leer je hoe je een effectieve Google Adwords campagne realiseert. Na de workshop kan je zelf campagnes opzetten of weet je hoe je jouw mediabureau op de juiste manier kan aansturen.

Onderwerpen die aan bod komen in deze workshop zijn:

  • Effectieve advertentieteksten en banners
  • Zoekwoorden in nichemarkten (cultuur)
  • Campagnebudget en -planning
  • Google Grants (gratis Adwords voor non profit organisaties, waaronder cultuur)
  • Analyseren van resultaten / meten van conversie
  • Optimaliseren van campagnes
  • Koppeling met Analytics

Werkvorm

Voor aanvang van de workshop ontvang je een vragenlijst waarin je je leerdoelen en kennisbehoefte kan aangeven. De workshop duurt één dag en is interactief. In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen Google Adwords account.

Doelgroep & niveau

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing en/of online adverteren.

De workshop behandelt in een dag stap voor stap de principes van adverteren met Google Adwords. Enige basiskennis of ervaring met het opzetten van campagnes wordt aangeraden voor deelname aan deze workshop, maar is niet noodzakelijk. In dat geval adviseren we wel je account gebruiksklaar te hebben, zodat je in de workshop aan de slag kan met je eigen account.

Docent

Ralf Fleuren

Ralf Fleuren is een online marketeer met ruime ervaring in het onderwijs bij o.a. Fontys Hogescholen. Ralf is sinds 2007 actief met het opzetten en beheren van Google Adwords campagnes voor zowel kleine als grote organisaties. Het opzetten van resultaatgerichte campagnes vanuit klantperspectief is zijn speerpunt. Naast zijn werk als zelfstandig online marketeer bouwt Ralf aan zijn startup Bliqsem, die zich richt op het inspireren en verbinden van ondernemers en ondernemende organisaties.

Praktisch

Wanneer: dinsdag 21 april 2015
Tijden: van 10:00 – 16:30
Waar: het Huis Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht centraal)
Kosten: Regulier: 265 euro / Leden: 195 euro. Prijzen zijn exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitend drankje.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14

Bekijk hier het programma van deze workshop.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

Fotocredit