topics:
Workshop e-mailmarketing
EVENTDinsdag, 12 April 2016 | 09:30 - 16:30

Workshop: scoren met e-mailmarketing

Wegens succes herhalen wij dit seizoen de workshop ‘Scoren met e-mailmarketing’. Bijna iedere culturele organisatie bedrijft immers e-mailmarketing. En dat is niet voor niets. E-mail is, in tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt, één van de meest krachtige middelen van de marketingcommunicatiemix. De conversie van e-mail is immers vele malen hoger als dat van andere middelen. Bij veel organisaties ligt de focus op het versturen van mailings. Vaak is er echter nog veel winst te behalen door relevanter te communiceren, database-groei en een betere analyse van resultaten. 

E-mailmarketing is springlevend en de ontwikkelingen op dit gebied gaan snel. In deze workshop word je door e-mailmarketing expert Ruben Zantingh-Bozic in één dag bijgespijkerd over effectieve e-mailmarketing. De dag bestaat uit  zowel theorie als zelf actief aan de slag gaan met het verbeteren van de eigen e-mailmarketing strategie. Het doel van de cursus is om het succes van e-mailmarketing te vergroten.

Inhoud

Aan bod in deze workshop komt onder andere:

  • De juiste doelen stellen
  • De basis op orde: database met opt-ins, segmentatie, template en een mailtool
  • Database groei: in de breedte en in de diepte, meer opt-ins en kom meer te weten over jouw klanten
  • 
E-mail in relatie tot andere kanalen en je website, hoe versterkt alles elkaar?
  • Denken in flows en campagnes: voorbeelden uit de praktijk en zelf aan de slag
  • Hoe kom je tot een top e-mail: wat werkt voor jouw doelgroep, testen, resultaten interpreteren, hoe gebruik je lessen uit de psychologie in je e-mailmarketing?
  • E-mail en sales: hoe meet je wat het je oplevert?
  • Wat moet je vooral níet doen: de valkuilen

Docent

Workshop emailmarketing door Ruben Zantingh BozicRuben Zantingh-Bozic is al meer dan 15 jaar actief in online marketing en heeft gewerkt als marketeer en strateeg bij o.a. RapidSugar en Eneco. In 2012 was hij genomineerd voor E-mail Man van het jaar en in 2013 voor de E-mail Campagne van het jaar. Sinds 2014 helpt hij als zelfstandig adviseur organisaties met het verbeteren en versnellen van hun online marketing activiteiten. Ruben is voorzitter van de E-mail Commissie Events & Awards van brancheorganisatie DDMA en vast jurylid voor de jaarlijkse e-mail awards.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie en resultaten willen verbeteren.

Referenties

In november 2015 werd deze workshop eerder gegeven. De workshop werd toen gemiddeld beoordeeld met een 8,5. Hieronder lees je een aantal reacties van de deelnemers:

Mirjam de Heer van Kunst Centraal:
“Mooie combinatie van theorie, onderzoeksgegevens en praktijkvoorbeelden. De volgende dag konden we meteen aan de slag met aanscherpen en vernieuwen.” 

Astrid Stevens van Limburgs Museum:
“Waardevolle workshop met praktische tips die je meteen kunt gebruiken, een inspirerende dag!” 

Sheila van Dongeren van Schouwburg Lochem:
“De workshop was een welverzorgde dag met zeer bruikbare informatie die men direct kan toepassen in de praktijk.” 

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 12 april 2016
Tijden: 09:30 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14

Bekijk hier het programma van deze workshop.

€205,00
Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Fotocredit