topics:
Workshop e-mailmarketing
EVENTDinsdag, 31 Oktober 2017 | 09:30 - 16:30

Workshop: scoren met e-mailmarketing

Wegens succes herhalen wij komend seizoen de workshop ‘Scoren met e-mailmarketing’. Bijna iedere culturele organisatie bedrijft immers e-mailmarketing. En dat is niet voor niets. E-mail is, in tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt, één van de meest krachtige middelen van de marketingcommunicatiemix. De conversie van e-mail is immers vele malen hoger als dat van andere middelen. Bij veel organisaties ligt de focus op het versturen van mailings. Vaak is er echter nog veel winst te behalen door relevanter te communiceren, database-groei en een betere analyse van resultaten. 

E-mailmarketing is springlevend en de ontwikkelingen op dit gebied gaan snel. In deze workshop word je door e-mailmarketing expert Ruben Zantingh-Bozic in één dag bijgespijkerd over effectieve e-mailmarketing. De dag bestaat uit zowel theorie als zelf actief aan de slag gaan met het verbeteren van de eigen e-mailmarketing strategie. Het doel van de cursus is om het succes van e-mailmarketing te vergroten.

Inhoud

Aan bod in deze workshop komt onder andere:

  • De juiste doelen stellen
  • De basis op orde: database met opt-ins, segmentatie, template en een mailtool
  • Database groei: in de breedte en in de diepte, meer opt-ins en kom meer te weten over jouw klanten
  • 
E-mail in relatie tot andere kanalen en je website, hoe versterkt alles elkaar?
  • Denken in flows en campagnes: voorbeelden uit de praktijk en zelf aan de slag
  • Hoe kom je tot een top e-mail: wat werkt voor jouw doelgroep, testen, resultaten interpreteren, hoe gebruik je lessen uit de psychologie in je e-mailmarketing?
  • E-mail en sales: hoe meet je wat het je oplevert?
  • Wat moet je vooral níet doen: de valkuilen

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie en resultaten willen verbeteren.

Referenties

Deze workshop is in vorige seizoenen eerder georganiseerd. De workshop werd toen gemiddeld beoordeeld met een 8,1:

Sammy Willemsen, Theater de Bussel:
“Inhoudelijk zeer interessante workshop met veel gelijk toepasbare tips & tricks. Zeker een aanrader! Daarnaast ook erg enthousiast en leuk gepresenteerd.”

Lody Meijer, freelance:
“Ruben heeft ons in een hoog tempo meegenomen in de tips and tricks van e-mailmarketing. Met veel inzichten en ideeën naar huis gegaan.” 

Neta van der Gaast, Muziek- en Dansschool Amstelveen:
“De tips die Ruben geeft in de workshop e-mailmarketing kunnen we direct toepassen op onze mailcampagnes en ik weet zeker dat dit een resultaatverbetering geeft.”

Leergang online marketing

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang: meer succes met online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komen (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en webanalyse). Er zijn maximaal 10 plaatsen in de leergang en per workshop is er ruimte voor een aantal ‘losse’ deelnemers. Deelname aan de hele leergang is voordeliger.

Docent

Workshop emailmarketing door Ruben Zantingh BozicRuben Zantingh-Bozic is al meer dan 15 jaar actief in online marketing en heeft gewerkt als marketeer en strateeg bij o.a. RapidSugar en Eneco. In 2012 was hij genomineerd voor E-mail Man van het jaar en in 2013 voor de E-mail Campagne van het jaar. Sinds 2014 helpt hij als zelfstandig adviseur organisaties met het verbeteren en versnellen van hun online marketing activiteiten. Ruben is voorzitter van de E-mail Commissie Events & Awards van brancheorganisatie DDMA en vast jurylid voor de jaarlijkse e-mail awards.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 31 oktober 2017.
Tijden: 09:30 – 16:30 uur.
Waar: Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Op dit moment zijn alle ‘losse’ plaatsen voor de workshop vergeven. Er zijn op dit moment 10 plaatsen gereserveerd voor deelnemers aan de leergang online marketing (een voordelige bundel van 5 workshops). Je kunt jezelf nog aanmelden voor deze leergang.

Mochten de plaatsen voor de leergang niet gevuld worden, dan komen er nog een aantal losse plaatsen vrij. Meld je hiervoor aan op de reservelijst door te mailen naar service@cultuurmarketing.nl.