topics:
Workshop e-mailmarketing voor culturele organisaties
EVENTDinsdag, 29 Januari 2019 | 09:30 - 16:30

Workshop: scoren met e-mailmarketing

Bijna iedere culturele organisatie bedrijft e-mailmarketing. En dat is niet voor niets. E-mail blijft, in tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt, één van de meest krachtige middelen van de marketingcommunicatiemix. De conversie van e-mail is immers vele malen hoger dan dat van andere middelen. Bij veel organisaties ligt de focus op het versturen van mailings. Vaak is er echter nog veel winst te behalen door relevanter te communiceren, database-groei en een betere analyse van resultaten. 

E-mailmarketing is springlevend en de ontwikkelingen op dit gebied gaan snel. In deze workshop word je door e-mailmarketing expert Ruben Zantingh-Bozic in één dag bijgespijkerd over effectieve e-mailmarketing. De dag bestaat uit zowel theorie als zelf actief aan de slag gaan met het verbeteren van de eigen e-mailmarketing strategie.

Inhoud

Aan bod in deze workshop komt onder andere:

  • De juiste doelen stellen
  • De basis op orde: database met opt-ins, segmentatie, template en een mailtool
  • Database groei: in de breedte en in de diepte, meer opt-ins en kom meer te weten over jouw klanten
  • 
E-mail in relatie tot andere kanalen en je website, hoe versterkt alles elkaar?
  • Denken in flows en campagnes: voorbeelden uit de praktijk en zelf aan de slag
  • Hoe kom je tot een top e-mail: wat werkt voor jouw doelgroep, testen, resultaten interpreteren, hoe gebruik je lessen uit de psychologie in je e-mailmarketing?
  • E-mail en sales: hoe meet je wat het je oplevert?
  • Wat moet je vooral níet doen: de valkuilen

Opbrengst

Het doel van de workshop is om het succes van e-mailmarketing te vergroten.

Referenties

Vorig seizoenen werd deze workshop beoordeeld met een 8,2:

Kim van den Brink, Amsterdams Fonds voor de Kunst:
“Veel inhoud, sluit aan op de praktijk – maar zeker niet alleen dat. Je wordt ook aan het denken gezet over het hoe en waarom van wat je doet. Perfect mix tussen praktijk en theorie.”

Barbara van Beukering, Filmhuis Den Haag:
“Dankzij deze workshop heb ik weer een frisse blik op e-mailmarketing gekregen. Dankzij feedback van de docent en van de ‘klasgenoten’ weet ik wat ik beter kan maken aan de huidige mailing en hoe ik meer aanmeldingen kan krijgen voor onze nieuwsbrief.”

Elisabeth Oosterling, Maritiem Museum Rotterdam:
“Een workshop die je echt enthousiast maakt om je eigen e-mailmarketing naar een volgend niveau te tillen, met concrete tips en een breder verhaal.”

Leergang online marketing

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang: meer succes met online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komen (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en webanalyse). Er zijn tien plekken gereserveerd per workshop voor deelnemers aan de leergang en deelname aan de hele leergang is voordeliger.

Praktische informatie en aanmelden

Bij deze workshop zijn er 10 plaatsen gereserveerd voor deelnemers aan de leergang online marketing (een bundel van 5 workshops). De vier ‘losse’ plaatsen zijn op dit moment volgeboekt. Stuur een mail naar service@cultuurmarketing.nl als je een notificatie wilt als er losse plekken worden vrijgegeven.

Wanneer: dinsdag 29 januari 2019.
Tijden: 9:30 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker, Ganzenmarkt 14 Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie en resultaten willen verbeteren. De workshop richt zich op de basis van een effectieve e-mailstrategie: wij raden de workshop daarom niet aan voor gevorderden.

Docent

Workshop emailmarketing door Ruben Zantingh BozicRuben Zantingh-Bozic is al meer dan 15 jaar actief in online marketing en heeft gewerkt als marketeer en strateeg bij o.a. RapidSugar en Eneco. In 2012 was hij genomineerd voor E-mail Man van het jaar en in 2013 voor de E-mail Campagne van het jaar. Sinds 2014 helpt hij als zelfstandig adviseur organisaties met het verbeteren en versnellen van hun online marketing activiteiten. Ruben is voorzitter van de E-mail Commissie Events & Awards van brancheorganisatie DDMA en vast jurylid voor de jaarlijkse e-mail awards.

 

 

Fotocredit