topics:
Workshop e-mailmarketing voor culturele organisaties
EVENTDinsdag, 28 Januari 2020 | 09:30 - 16:30

Workshop: scoren met e-mailmarketing

Bijna iedere culturele organisatie bedrijft e-mailmarketing. En dat is niet voor niets. E-mail blijft, in tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt, één van de meest krachtige middelen van de marketingcommunicatiemix. De conversie van e-mail is vaak vele malen hoger dan dat van andere middelen. Bij veel organisaties ligt de focus op het versturen van mailings. Vaak is er echter nog veel winst te behalen door relevanter te communiceren, database-groei en een betere analyse van resultaten. 

E-mailmarketing is springlevend en de ontwikkelingen op dit gebied gaan snel. In deze workshop word je door e-mailmarketing expert Ruben Zantingh-Bozic in één dag bijgespijkerd over effectieve e-mailmarketing. De dag bestaat uit zowel theorie als zelf actief aan de slag gaan met het verbeteren van de eigen e-mailmarketing strategie.

Inhoud

Aan bod in deze workshop komt onder andere:

  • De juiste doelen stellen
  • De basis op orde: database met opt-ins, segmentatie, template en een mailtool
  • Database groei: in de breedte en in de diepte, meer opt-ins en kom meer te weten over jouw klanten
  • 
E-mail in relatie tot andere kanalen en je website, hoe versterkt alles elkaar?
  • Denken in flows en campagnes: voorbeelden uit de praktijk en zelf aan de slag
  • Hoe kom je tot een top e-mail: wat werkt voor jouw doelgroep, testen, resultaten interpreteren, hoe gebruik je lessen uit de psychologie in je e-mailmarketing?
  • E-mail en sales: hoe meet je wat het je oplevert?
  • Wat moet je vooral níet doen: de valkuilen

Opbrengst

Het doel van de workshop is om het succes van e-mailmarketing te vergroten.

Doelgroep

De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie. De workshop richt zich op de basis van een effectieve e-mailstrategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.

Referenties

Deze workshop is afgelopen editie beoordeeld met een gemiddelde van 8,8:

Eline Hocqué, Introdans:
Door de workshop e-mailmarketing kan ik veel gerichter aan de slag met mijn mailingen. Ik weet nu hoe ik kan testen, analyseren en verbeteren, en heb geleerd hoe ik mijn mailingen beter kan afstemmen op ons publiek. Het was een leerzame dag!

Neeltje van Gool, Van Abbemuseum:
Ruben Zantingh-Bozic is een vakman, met veel ervaring bij grote A-merken, die zijn kennis op inspirerende wijze weet over te brengen.

Miep Swaminathan, Studium Generale TU Eindhoven:
De workshop e-mailmarketing was top! Goede opbouw van de dag, veel inzichten, goede combi praktijk en theorie. Erg goed voorbereid door Ruben, de workshopleider.

Hans Gramberg, Oranjehotel:
Fijn om in een dag even in de wereld van e-mailmarketing te duiken. Genoeg inspiratie om weer een tijd vooruit te kunnen!

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 28 januari 2020.
Tijden: 9:30 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker, Utrecht.
Kostenleden: 250 euro / regulier: 320 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

De losse plekken van deze workshop zijn helaas volgeboekt. Mail voor een plek op de reservelijst of voor notificatie van een nieuwe editie naar [email protected].
Deze workshop is onderdeel van de leergang online marketing; hiervoor zijn nog voldoende plekken beschikbaar.

Docent

Workshop emailmarketing door Ruben Zantingh BozicRuben Zantingh-Bozic is al meer dan 15 jaar actief in online marketing en heeft gewerkt als marketeer en strateeg bij o.a. RapidSugar en Eneco. In 2012 was hij genomineerd voor E-mail Man van het jaar en in 2013 voor de E-mail Campagne van het jaar. Sinds 2014 helpt hij als zelfstandig adviseur organisaties met het verbeteren en versnellen van hun online marketing activiteiten. Ruben is voorzitter van de E-mail Commissie Events & Awards van brancheorganisatie DDMA en vast jurylid voor de jaarlijkse e-mail awards.

 

Fotocredit