topics:
Leergang online marketing Cultuurmarketing
EVENTDinsdag, 3 November 2020 | 10:00 - 16:30

Scoor met e-mailmarketing

E-mailmarketing is springlevend en de ontwikkelingen op dit gebied gaan snel. En in tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt, blijft e-mail één van de meest krachtige middelen van de marketingcommunicatiemix: de conversie van e-mail is vaak vele malen hoger dan van andere middelen. Ook – of juist – in tijden van corona blijkt e-mail een gouden kanaal te zijn.

Bij veel organisaties ligt de focus op het versturen van mailings. Vaak is er echter ook nog veel winst te behalen door relevanter te communiceren, database-groei en een betere analyse van resultaten. In de eerste helft van de workshop ligt de focus op het strategisch aanvliegen van je e-mailmarketing en het op orde hebben van de basis. In de tweede helft ga je aan de slag met het verbeteren en laten groeien van je mailings.

Inhoud

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Strategie: relevante doelen en doelgroepen stellen
  • De belangrijkste e-mail metrics om het succes van je e-mail(s) te meten
  • Hoe zorg je ervoor dat je e-mail beter geopend en gelezen wordt?
  • Effectief gebruik maken van tekst en beeld
  • Het interpreteren en beïnvloeden van kijk- en klikgedrag
  • E-mail in relatie tot andere kanalen en je website
  • Database groei op de juiste (AVG-proof) manier
  • Het optimaliseren van je mailings door o.a. personalisatie, segmentatie, automatisering en A/B testen
  • Denken in flows en campagnes
  • Trends

De dag bestaat uit zowel theorie als actief aan de slag gaan met het verbeteren van de eigen e-mailmarketingstrategie. Daarnaast bekijk en bespreek je gezamenlijk de mailings van de andere deelnemers, zodat je van je vakgenoten kunt leren.

Opbrengst

In deze workshop word je door e-mailmarketing expert Ruben Zantingh-Bozic in één dag bijgespijkerd over effectieve e-mailmarketing, waardoor je het succes van jouw inspanningen kunt vergroten.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 3 november 2020.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker, Utrecht.
Kosten: €250 (leden) / €320 (regulier).
De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Kies voordelig: 5 workshops in één bundel tegen een voordeliger tarief

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en Google Analytics). De workshops zijn ook individueel te volgen, maar deelname aan de gehele leergang is voordeliger.

Doelgroep

De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor e-mailmarketing binnen hun organisatie. De workshop richt zich op de basis van een effectieve e-mailstrategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.

Referenties

Deze workshop is afgelopen edities gemiddeld met een 8,5 beoordeeld:

Ceciel Kockelmans, Cultureel Centrum Bullekerk:
“De docent had zich vantevoren verdiept in de organisaties waar de deelnemers werkten en presenteerde een aantal praktijkvoorbeelden. Hierdoor werd het een heel persoonlijke en effectieve training. Ik kan het iedereen aanbevelen.”

Eline Hocqué, Introdans:
“Door de workshop e-mailmarketing kan ik veel gerichter aan de slag met mijn mailings. Ik weet nu hoe ik kan testen, analyseren en verbeteren, en heb geleerd hoe ik mijn mailings beter kan afstemmen op ons publiek. Het was een leerzame dag!”

Docent

Workshop emailmarketing door Ruben Zantingh BozicRuben Zantingh-Bozic is al meer dan 15 jaar actief in online marketing en heeft gewerkt als marketeer en strateeg bij o.a. RapidSugar en Eneco. Hij is freelance e-mailmarketing expert en voorzitter van de E-mail Commissie Events & Awards van brancheorganisatie DDMA en vast jurylid voor de jaarlijkse E-mail Awards.