topics:
Workshop online adverteren instagram social media Facebook
EVENTDinsdag, 22 Januari 2019 | 10:00 - 16:30

Workshop: online adverteren met Facebook en Instagram (volgeboekt)

Met online adverteren genereer je binnen een korte tijd een nieuw en/of groot bereik. Bijvoorbeeld met het doel conversie te genereren voor (ticket)verkoop of om awareness te creëren voor je organisatie, een concert, voorstelling of expositie. Er is een breed scala kanalen waarop verschillende soorten advertenties ingezet kunnen worden. In deze workshop gaan we nader in op het adverteren via Facebook en Instagram. 

Advertentiecampagnes zijn relatief gemakkelijk zelf op te zetten, maar de structuur van je campagnes en het analyseren en optimaliseren van campagnes is minstens zo belangrijk. Zo bereik je immers meer voor minder geld. In deze interactieve workshop maak je kennis met de verschillende mogelijkheden binnen het adverteren op Facebook en Instagram en de juiste inzet ervan. 

Voor aanvang van de workshop ontvang je een vragenlijst waarin je je leerdoelen en kennisbehoefte kan aangeven. In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen advertentieaccount.

Inhoud

Onderwerpen die aan bod komen in deze workshop zijn:

  • Doelen stellen: wat wil je bereiken?
  • Campagnebudget en -planning
  • Verschillende advertentievormen op Facebook en Instagram
  • Effectieve advertentieteksten
  • Analyseren van resultaten / meten van conversie
  • Optimaliseren van campagnes
  • Inzichtelijk maken van resultaten

Opbrengst

Na de workshop kan je zelf campagnes opzetten, monitoren en optimaliseren en/of weet je hoe je jouw mediabureau op de juiste manier aanstuurt. 

Praktische informatie en aanmelden

Helaas, de workshop is volgeboekt. De volgende editie van de workshop is op 21 mei 2019.

Wanneer: dinsdag 22 januari 2019.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing en/of online adverteren. In de workshop wordt de basis van adverteren via Facebook en Instagram behandeld: we raden de workshop daarom niet aan voor gevorderden.

Docent

De docent wordt binnenkort bekend gemaakt.

 

Fotocredit