topics:
Workshop online adverten met Google Ads - SEA
EVENTDinsdag, 26 November 2019 | 10:00 - 17:00

Workshop: online adverteren met Google Ads (nog 1 plek)

Hoe zet je jouw beschikbare budget voor online adverteren met Google Ads zo goed mogelijk in? Wat moet je weten over recente updates van Google? En hoe ga je concurrerend aanbod te lijf? In deze workshop leer je alles over de juiste zoektermen voor jouw culturele aanbod, over effectief adverteren met tekstadvertenties binnen het zoeknetwerk en over de nieuwste ontwikkelingen.

In één dag krijg je de basis van Google Ads (voorheen AdWords) in de vingers, zodat je zelf gemakkelijk campagnes op kan zetten of jouw bureau kan aansturen. Je leert onder andere over de meest relevante en vruchtbare zoektermen, het bereiken van de juiste doelgroep, het optimaliseren van campagnes en over relevante nieuwe ontwikkelingen.

Ook gaan we in op de mogelijkheden van Google Grants. Met een Google Grant kunnen culturele organisaties met een ANBI-status aanspraak doen op een advertentietegoed van $10.000 per maand. Aan dit tegoed hangen echter ook een aantal voorwaarden vast, welke we samen zullen behandelen en bediscussiëren. Het maken van tekstadvertenties staat centraal, omdat voor deze variant het Google Grant tegoed gebruikt kan worden. Dat betekent dat andere Google Ads mogelijkheden, zoals display advertenties niet aan bod komen.

Voor aanvang van de workshop krijg je de mogelijkheid je leerdoelen en kennisbehoefte aan te geven. In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd en het is interactief: de oefenopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen laptop. Het is noodzakelijk dat je beschikking hebt tot een eigen Google Ads account.

Inhoud

Deze onderwerpen komen tijdens de workshop aan bod:

  • Introductie: zo werkt het mechanisme achter Google Ads
  • Google Grants: mogelijkheden & voorwaarden
  • Opzetten van een Ads tekstcampagne
  • Schrijven voor zoekmachine: tips & tricks
  • Analyseren, optimaliseren en remarketing
  • Inzichtelijk maken van resultaten
  • Zelf doen vs. bureau
  • Trends & ontwikkelingen

Opbrengst

Na de workshop kan je zelf campagnes met tekstadvertenties opzetten, monitoren en optimaliseren en/of weet je hoe je jouw mediabureau op de juiste manier aanstuurt.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers binnen de culturele sector die (mede)verantwoordelijk zijn voor online adverteren. Er is aandacht voor de mogelijkheden van Google Grants, waarop je aanspraak kunt maken als jouw culturele organisatie een ANBI-status heeft. Let op: in de workshop wordt de basis van adverteren via Google Ads behandeld, we raden de workshop niet aan voor gevorderden.

Referenties

Deze workshop is het afgelopen jaar vaker georganiseerd:

Annemarie Hoogeveen, freelance:
“De cursus is echt een aanrader voor iedereen die de fijne kneepjes van Google Ads wil leren kennen. Stap voor stap richt je je account in, leer je een goede advertentie op te stellen en ga je met een hoop praktische tips naar huis.”

Coen Beijer, Stichting Muziekschool Barneveld:
“Een degelijke cursus waarin je de basis leert en direct mee aan de slag kunt. Fijn om les te krijgen van een expert op het gebied van Google Grants!”

Jonna Voorendt, DG Theater:
“Erg bekwame docent die ook de tijd nam om individuele vragen en situaties te behandelen.”

Lisa van der Waal, Theater Kikker:
“Ik heb praktische tips meegekregen waarmee ik direct op de werkvloer aan de slag kon.”

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 26 november 2019.
Tijden: 10:00 – 17:00 uur.
Waar: Theater Kikker, Ganzenmarkt 14 Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 250 euro / regulier: 320 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Let op: er is nog 1 plek beschikbaar voor deze workshop. Toewijzing van plekken gaat op volgorde van aanmelding.

Docent

Docent workshop online adverterenDe workshop wordt gegeven door Jaap Schepers. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online: een online marketing bureau dat zich richt op zowel de culturele als de commerciële sector. Op deze manier wordt het beste gehaald uit twee werelden. Jaap heeft zowel strategische als hands-on ervaring in online marketing.

 

Fotocredit