topics:
Workshop Google AdWords
EVENTDinsdag, 27 November 2018 | 10:00 - 16:30

Workshop: online adverteren met Google Ads (volgeboekt)

Hoe zet je jouw beschikbare budget voor online adverteren zo goed mogelijk in? Wat moet je weten over recente updates van Google? En hoe ga je concurrerend aanbod te lijf? In deze workshop leer je alles over de juiste zoektermen voor jouw culturele aanbod, over effectief adverteren met tekstadvertenties binnen het zoeknetwerk en over nieuwe ontwikkelingen zoals locatietargeting.

In één dag krijg je de basis van Google Ads (voorheen AdWords) in de vingers, zodat je zelf gemakkelijk campagnes op kan zetten of jouw bureau kan aansturen. Je leert onder andere over de meest relevante en vruchtbare zoektermen, het bereiken van de juiste doelgroep, het optimaliseren van campagnes en over relevante nieuwe ontwikkelingen. Ook gaan we in op de mogelijkheden van Google Grants. Met een Google Grant kunnen culturele organisaties met een ANBI-status aanspraak doen op een advertentietegoed van $10.000 per maand. Aan dit tegoed hangen echter ook een aantal voorwaarden vast, welke we samen zullen behandelen en bediscussiëren.

Voor aanvang van de workshop krijg je de mogelijkheid je leerdoelen en kennisbehoefte aan te geven. In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd en het is interactief: de oefenopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen laptop. Het is daarom noodzakelijk dat je beschikking hebt tot een eigen Google Ads account.

Opbrengst

Na de workshop kan je zelf campagnes opzetten, monitoren en optimaliseren en/of weet je hoe je jouw mediabureau op de juiste manier aanstuurt.

Inhoud

Deze onderwerpen komen tijdens de workshop aan bod:

  • Introductie: zo werkt het mechanisme achter Google Ads
  • Google Grants: mogelijkheden & voorwaarden
  • Opzetten van een Ads campagne
  • Schrijven voor zoekmachine: tips & tricks
  • Analyseren, optimaliseren en remarketing
  • Inzichtelijk maken van resultaten
  • Zelf doen vs. bureau
  • Trends & ontwikkelingen

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 27 november 2018.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker, Ganzenmarkt 14 Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

Helaas, deze workshop is momenteel volgeboekt. Er is een kans dat er binnenkort nog een plekje vrijkomt. Schrijf je daarom in voor de reservelijst via service@cultuurmarketing.nl.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing en/of online adverteren. In de workshop wordt de basis van adverteren via Google Ads behandeld: we raden de workshop daarom niet aan voor gevorderden.

Docent

Docent workshop online adverterenDe workshop wordt gegeven door Jaap Schepers. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online: een online marketing bureau dat zich richt op zowel de culturele als de commerciële sector. Op deze manier wordt het beste gehaald uit twee werelden. Jaap heeft zowel strategische als hands-on ervaring in online marketing.

 

Fotocredit