topics:
Leergang online marketing Cultuurmarketing
EVENTDinsdag, 29 September 2020 | 10:00 - 16:30

Webanalyse met Google Analytics

De eigen website is voor de meeste organisaties het belangrijkste kanaal in de online communicatiemix, omdat daar conversies als ticketverkoop of nieuwsbriefinschrijvingen plaatsvinden. De meeste organisaties gebruiken Google Analytics voor analyse van de resultaten. Vaak is echter onduidelijk welke data en statistieken relevant zijn, hoe je de data interpreteert en hoe je Google Analytics integreert in je workflow. 

In deze workshop leer je hoe je Google Analytics op een effectieve manier kan inzetten. We bespreken hoe je jouw account goed instelt, welke rapportages voor culturele instellingen waardevol zijn, hoe je deze kunt interpreteren en inzetten om verbeteringen aan te brengen en hoe je campagnes kan monitoren. Na de workshop weet je hoe je Google Analytics beter gebruikt en kan benutten om je marketingactiviteiten te sturen.

Inhoud

De volgende onderwerpen maken deel uit van het programma:

  • Hoe werkt Google Analytics?
  • Het optimaal beheren en instellen van de Analytics omgeving
  • Het aanmaken van filters
  • Het instellen en meten van doelen
  • Aangepaste rapportages maken (en interpreteren) met verschillende variabelen
  • Realtime verkeer
  • Inzicht in doelgroepen en gedrag
  • Utm-tagging
  • Conversies en e-commerce
  • Het instellen van dashboards

Tijdens de interactieve workshop wordt de basis behandeld, waarbij theorie en praktijk wordt gecombineerd: je kijkt klassikaal mee met de docent en de praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen Google Analytics account.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 29 september 2020.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker, Utrecht.
Kosten: €250 (leden) / €320 (regulier).
De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Vervolgwebinar: doelen & e-commerce in Google Analytics

Op 6 oktober, een week na deze workshop, organiseert Cultuurmarketing een aansluitend webinar van 2,5 uur over een specifiek onderdeel van Google Analytics: doelen & e-commerce. Bekijk hier het programma.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing, webredactie en/of webanalyse. De workshop behandelt in één dag de belangrijke beginselen van Google Analytics: we raden de workshop daarom niet aan voor gevorderden.

Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Wel raden we aan je Google Analytics account gebruiksklaar te hebben (zodat je de praktijkopdrachten direct uit kan voeren) en gaan we uit van enige voorkennis over het hoe en waarom van webanalyse.

Referenties

Deze workshop is afgelopen edities gemiddeld met een 7,8 beoordeeld:

Priscilla Vaas, freelancer bij o.a. DOX:
“Alle aspecten worden behandeld: de werking van Google Analytics, de technische kant van het verhaal, het correct instellen en goed uitlezen van de data. Je gaat gelijk zelf aan de slag in je eigen account waardoor je er direct wat aan hebt. Een echte aanrader!

Ilona Woestenburg-de Jong, Podium Hoge Woerd:
“Altijd weer fijn om terug naar de basis te gaan met een heldere uitleg tijdens de workshop Google Analytics. Het is meteen een opfriscursus en een to do lijst voor de komende tijd. Ik ga weer met goede moed aan de slag.”

Docent

De workshop wordt gegeven door Julian Jonker, Customer Success Manager bij DEA.Amsterdam. Julian is vanaf 2018 werkzaam bij DEA en actief bezig met SEA, Social Advertising, E-mail Marketing en Google Analytics.