topics:
Leergang online marketing Cultuurmarketing
EVENTDinsdag, 23 Juni 2020 | 10:00 - 16:30

Workshop: webanalyse a.d.h.v. Google Analytics (nog 1 plek)

De eigen website is voor de meeste organisaties het belangrijkste kanaal in de online communicatiemix. Op de website vindt namelijk de conversie zoals ticketverkoop of nieuwsbriefinschrijving plaats. De meeste organisaties gebruiken Google Analytics voor analyse van de resultaten. Vaak is echter onduidelijk welke data en statistieken relevant zijn, hoe je de data gebruikt en hoe je Google Analytics integreert in je workflow. 

In deze workshop leer je hoe je Google Analytics op een effectieve manier kan inzetten. We bespreken hoe je jouw account goed instelt, welke rapportages voor culturele instellingen waardevol zijn, hoe je deze kunt interpreteren en inzetten om verbeteringen aan te brengen en hoe je campagnes kan monitoren.

De workshop duurt één dag en is interactief. De basis van Google Analytics wordt behandeld waarbij theorie en praktijk worden gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen Google Analytics account.

Inhoud

  • Hoe werkt Google Analytics?
  • Het optimaal beheren van de Analytics omgeving
  • Relevante instellingen
  • Het aanmaken van filters
  • Het instellen en meten van doelen
  • Aangepaste rapportages maken en interpreteren
  • Het instellen van inzichtelijke dashboards

Opbrengst

Na de workshop weet je hoe je Google Analytics beter gebruikt en kan benutten om je marketingactiviteiten te sturen.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing, webredactie en/of webanalyse. De workshop behandelt in één dag de belangrijke beginselen van Google Analytics: de workshop raden we daarom niet aan voor gevorderden.

Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Wel raden we aan je Google Analytics account gebruiksklaar te hebben (zodat je de praktijkopdrachten direct uit kan voeren) en gaan we uit van enige voorkennis over het hoe en waarom van webanalyse.

Referenties

Deze workshop is het afgelopen jaar vaker georganiseerd:

Marije Schoorl, Literair Jeugdfestival Boekids:
Nuttig en leerzaam om de toch best ingewikkelde wereld van online marketing op deze manier te leren kennen. Fijn praktisch ook, je kunt gelijk aan de slag!

Gerrit-Jan Oude Sogtoen, Zaantheater:
Een heel goed verzorgde workshop met een duidelijke uitleg over de basis van Google Analytics.

Femke Arts, Stichting Perspectief:
Met de workshop Google Analytics kunnen we voor onze organisatie echt heel veel stappen gaan maken.

Leergang online marketing

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren op social en Google Analytics).

Er zijn maximaal 10 plaatsen in de leergang en per workshop is er ruimte voor een aantal ‘losse’ deelnemers. Deelname aan de hele leergang is voordeliger.

Praktische informatie en aanmelden

Gezien de ontwikkelingen aangaande het coronavirus onderzoekt Cultuurmarketing momenteel digitale mogelijkheden voor leren op afstand. Mocht het bij aanvang van de training worden afgeraden om fysiek deel te nemen, dan zoeken wij naar een passende oplossing.

Wanneer: dinsdag 23 juni 2020.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker: Ganzenmarkt 14, Utrecht.
Kosten: €250 (leden) / €320 (regulier).
De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Let op: er is nog 1 plek beschikbaar voor deze workshop. Toewijzing van plaatsen gaat op volgorde van aanmelding.

Docent

Jeffrey BleijendaalDe workshop wordt gegeven door Jeffrey Bleijendaal, Senior Online Consultant bij Ematters en DEA.Amsterdam. Jeffrey is vanaf 2005 in de breedte actief met SEA, Google Analytics en digital advertising. Jeffrey is daarnaast Product Expert op het officiële Google Ads Helpforum waar hij Google-gebruikers helpt bij vragen rond de Google-producten als Ads, Analytics en Tag Manager.

 

Fotocredit header: Bart Grietens