topics:
Growth hacking workshop cultuursector
EVENTDinsdag, 29 Mei 2018 | 10:00 - 16:30

Workshop: online groei door growth hacking (volgeboekt)

Growth hacking is een werkwijze die gericht is op het realiseren van snelle (online) groei door een combinatie van creativiteit, innovatie en data. Je kan hierbij denken aan meer ticketverkoop, nieuwsbriefabonnees of het verhogen van de interactie op social media. Tijdens deze workshop passen we de principes van growth hacking toe op onze eigen culturele marketingpraktijk. Daarbij verwerf je nieuwe vaardigheden om de resultaten van je (organische) online marketingactiviteiten te optimaliseren.

Er wordt soms gedacht dat growth hacking alleen is weggelegd voor grote bedrijven met bijpassende budgetten, maar deze werkwijze is ook toepasbaar wanneer je minder budget tot je beschikking hebt. Growth hacking is daarom een populaire methode onder start-ups, omdat er met minimale middelen gezocht wordt naar de juiste combinatie van doelgroep en aanbod.

In de workshop onderzoeken we samen met docent en expert in growth marketing Jeffrey Hamelink de mogelijkheden van growth hacking binnen culturele organisaties. We focussen ons daarbij op de werkzaamheden van de online marketeer. Door op creatieve wijze de data uit jouw marketingactiviteiten te combineren met het constant voor ogen houden van de behoeften van jouw doelgroep, ga je steeds effectiever te werk.

Na een introductie op de growth marketing mindset en werkwijze, buig je je samen met andere deelnemers en de docent over verschillende online marketingvraagstukken. Na één dag ga je naar huis met praktische tips en weet je hoe je growth hacking principes kan inzetten binnen je dagelijkse werkzaamheden om de prestaties van online marketingactiviteiten te vergroten.

De workshop duurt één dag en is interactief. Je krijgt voor aanvang de mogelijkheid om jouw kennisbehoefte en doelstellingen binnen jouw organisatie aan te geven en waar je binnen jouw werkzaamheden tegenaan loopt.

Inhoud

Onderwerpen die aan bod komen in deze workshop zijn:

  • Introductie op growth marketing
  • Gedragspsychologie: een paar veelgebruikte trucs 
  • Vind je doelgroep online: waar kan je potentiële bezoekers het beste bereiken?
  • Low-budget growth marketing: slim omgaan met organische content
  • Experimenten, tools en best practices
  • Data-analyse: welke data zijn relevant en wat doe je ermee?
  • Zo ga je effectiever werken: constant optimaliseren

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing en/of data-analyse. De workshop behandelt in één dag de belangrijke principes van growth marketing.

Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Wel raden we aan een Google Analytics account te hebben. Tot slot is de wil om te experimenteren en een affiniteit met data-analyse gewenst.

Docent

Jeffrey Hamelink Growth Hacking workshopDe workshop wordt gegeven door Jeffrey Hamelink, mede-oprichter van Direct Impact (consultancy & implementatie van growth hacking). Hij was o.a. marketingmanager bij Coolblue, Samsung en category manager bij bol.com. Daarnaast heeft hij ervaring met het coachen van start-ups i.s.m. DutchBasecamp.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 29 mei 2018.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker, Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Helaas, de workshop is volgeboekt. Stuur een mail naar service@cultuurmarketing.nl voor een plek op de reservelijst.

SaveSave