topics:
Fotocredit: Flickr / CC / goiabarea
EVENTDonderdag, 30 Oktober 2014 | 13:30 - 16:30

Haal meer uit Facebook adverteren

Veel culturele organisaties hebben geëxperimenteerd met adverteren op Facebook of zetten regelmatig campagnes op. Bijvoorbeeld om direct conversie te genereren met (ticket)verkoop, om awareness te creëren voor de organisatie of om berichten bij een grotere doelgroep onder de aandacht te brengen.

In sommige gevallen blijkt het bereiken van een grote(re) doelgroep of het doormeten van de conversie lastig of zijn niet alle mogelijkheden en tools bekend. In deze praktische workshop leer je alle ins en outs over Facebook adverteren voor gevorderden. Na de workshop kan je direct zelf aan de slag met het optimaliseren van je campagnes.

Onderwerpen die aan bod komen zijn:

  • Facebook adverteren versus andere advertentievormen en advertenties versus content
  • Targeting en geavanceerde doelgroepen
  • Geavanceerde vormen: Facebook retargeting
  • Tools
  • Optimaliseren van advertenties
  • Conversie meten
  • Geavanceerde statistieken en meer halen uit data exports

Werkvorm

De workshop duurt een dagdeel en wordt gegeven door een expert op het gebied van Facebook adverteren. De bijeenkomst wordt gestart met een theoretisch gedeelte waarin een gedeelte van de bovenstaande onderwerpen wordt uitgelegd. Na een korte pauze worden er gezamenlijk één of twee cases behandeld waarin de praktische uitvoering van advertentiecampagnes aan bod komt. Tenslotte is er ruimte voor discussie en vragen.

Aanmelden cases

De cases die in de workshop worden behandeld zijn bij voorkeur afkomstig van de deelnemers zelf. Na aanmelding voor de workshop ontvangen deelnemers daarom de mogelijkheid om een case in te sturen. De docent bekijkt de aanmeldingen en selecteert één of twee case(s). Uiteraard is dit gedeelte van de workshop ook leerzaam voor de andere deelnemers.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die ervaring hebben met Facebook adverteren en hun kennis en daarmee de resultaten van campagnes willen verbeteren. Voor beginners organiseren we op dezelfde dag de workshop: aan de slag met Facebook adverteren.

Docent

Daan DobberDaan Dobber ondersteunt vanuit zijn bedrijf Bottle Rocket organisaties en projecten bij social media strategie en internetmarketing. In 2013 leidde Daan de online campagne van de film de Nieuwe Wildernis. Onder andere door effectieve Facebook advertentiecampagnes groeide de community op Facebook binnen korte tijd van 0 naar ruim 50.000 fans. Daarmee werd de pagina de grootste Nederlandse filmpagina. Na dit project werkte Daan o.a. voor Staatsbosbeheer en Wiplala de film.

Praktisch

Wanneer: donderdag 30 oktober
Tijden: van 13:30 – 16:30
Waar: RASA. Pauwstraat 13-A (loopafstand vanaf Utrecht centraal)
Kosten: Regulier: 125 euro / Leden: 75 euro. Prijzen zijn exclusief BTW en inclusief consumpties en afsluitend drankje.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 25

Bekijk hier het programma van deze workshop.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...