topics:
Workshop mediaplanning
EVENTDinsdag, 9 Juni 2015 | 10:00 - 16:30

Workshop mediaplanning

Mediaplanning is een belangrijk onderdeel van je lange termijn marketing- en communicatiestrategie of de campagne rondom een nieuwe expositie, voorstelling of festival. Anno 2015 zijn er, door de snelle (door)ontwikkeling van online, meer kanalen dan ooit om je boodschap onder de aandacht te brengen van de doelgroep. Aan de andere kant staan budgetten vaak onder druk. Dit resulteert erin dat je scherpe keuzes moet maken in je mediaplanning. In deze workshop komen de belangrijkste aspecten van mediaplanning aan bod.

Het doel van de workshop is om zelf meer visie, kennis en vaardigheden te ontwikkelen over mediaplanning. Naast de onderdelen van een mediaplan, gaan we in de workshop in op de verschillende media en hun kenmerken.

De workshop wordt gegeven door Linda Grau en bevat naast theorie ook praktische opdrachten. In de workshop ga je ook aan de slag met een (eigen) case. Voor aanvang van de workshop vragen we je een marketingcampagne aan te dragen die in een mediaplanning case wordt uitgewerkt en je kennisvragen aan te geven.

Inhoud

Aan bod in deze workshop komt onder andere:

  • Onderdelen van een mediaplan
  • Doelstellingen en bereik van de campagne
  • Selectie en inzet van middelen
  • Budgettering
  • Plaatsing en planning
  • Verbinden en koppelen van media en middelen
  • Samenwerking, rol en briefing van je bureau
  • Het meten van resultaten

Aanmelden cases

De cases waar in de workshop mee aan de slag wordt gegaan, zijn bij voorkeur afkomstig van de deelnemers zelf. Na aanmelding voor de workshop ontvangen deelnemers daarom de mogelijkheid om een case in te sturen.

Docent

Linda GrauLinda Grau is verantwoordelijk voor de strategie en uitvoering van de marketing & communicatie bij het Residentie Orkest in Den Haag. De roots van Linda in entertainment marketing liggen bij Cirque du Soleil. Ruim 7 jaar was zij betrokken bij het vermarkten van de shows in Europa. Via sterke merken als ASICS Sportswear, Radio 538 en Noordhoff Uitgevers kwam zij uiteindelijk terug in de wereld van live producties en ticketing. Naast haar marketing activiteiten voor het Residentie Orkest werkt Linda als marketingconsultant vanuit haar adviesbureau Buzzingbee.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers in de culturele sector die (mede) verantwoordelijk zijn voor het opstellen van mediaplannen.

Praktisch

Wanneer: dinsdag 9 juni 2015
Tijden: van 10:00 – 16:30
Waar: Theater Kikker (loopafstand vanaf Utrecht centraal)
Kosten: Regulier: 265 euro / Leden: 195 euro. Prijzen exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14

Bekijk hier het programma van deze cursus.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

 

fotocredit