topics:
Cultuurmarketing workshop social media marketing
EVENTDinsdag, 8 December 2015 | 10:00 - 16:30

Workshop: vergroot het effect van social media marketing

Social media is voor bijna iedere culturele organisaties een relevant en inmiddels onmisbaar onderdeel van de online communicatiemix. Facebook en Twitter genereren bij veel organisaties het grootste bereik. Nieuwe media als Pinterest en Instagram winnen door hun focus op beeld aan populariteit. Door de inzet op social media onderschrijven organisaties het belang ervan. Maar wat is de rol van social media binnen de marketingmix, hoe speel je in op veranderingen, werk je toe naar een boeiende contentstrategie en hoe meet je het succes?

In deze workshop leer je de inzet en het effect van social media te vergroten. Enerzijds door de rol van social media binnen de (online) marketing strategie beter te definiëren, anderzijds door de contentstrategie te verbeteren en resultaten zichtbaar te maken.

De workshop bestaat uit zowel uit theorie als uit opdrachten die je doet aan de hand van je eigen social media kanalen.

Inhoud

Aan bod in deze workshop komt onder andere:

  • De rol van social media binnen de (online) marketingstrategie
  • De rol van verschillende social media
  • Het formuleren van doelen en een strategie
  • Het opstellen van een contentstrategie en -kalender
  • Schrijven voor social media
  • Het meten en analyseren van resultaten
  • Adverteren op social media

Docent

Workshop social media marketing door Charlotte BosmanCharlotte Bosman is adviseur online media bij het Van Gogh Museum. In deze rol is zij o.a. verantwoordelijk voor de social media strategie van museum. Daarnaast houdt zij zich bezig met alle online statistieken en treedt zij op als adviseur bij online projecten die in het museum worden ontwikkeld. Voor zij aan de slag ging bij het Van Gogh Museum heeft zij ervaring op kunnen doen bij het Stedelijk Museum.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing en/of social media en de resultaten willen verbeteren.

Leergang Online Marketing

Deze workshop is onderdeel van de leergang Online Marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komen. Het programma van de leergang is hier te bekijken. Het is ook mogelijk om alleen aan deze workshop deel te nemen. Daarvoor gelden de onderstaande kosten.

Praktische informatie

Wanneer:dinsdag 8 december 2015
Tijden:10:00 – 16:30 uur.
Waar:Het Huis Utrecht (loopafstand vanaf CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers:Helaas is het niet meer mogelijk om aan te melden voor deze bijeenkomst. Mail ons voor een plek op de reservelijst.

Bekijk hier het programma van deze workshop.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

 

Fotocredit