topics:
Workshop: aantrekkelijke webteksten
EVENTDinsdag, 2 Februari 2016 | 10:00 - 16:30

Workshop: meer websitebezoekers met aantrekkelijke webteksten

Het schrijven van unieke en aansprekende inhoud op je eigen website is belangrijker dan ooit. Met Google die strafpunten geeft voor ‘standaard’ teksten en de populariteit laat meewegen in de vindbaarheid van je artikelen en pagina’s, is het schrijven van goede teksten een must. En dan is er nog de overvloedige concurrentie op internet die ervoor zorgt dat je je steeds meer moet gedragen als mediamerk om verkeer naar je site te genereren.

In deze workshop leer je van de messcherpe journalist en oprichter van Cultuurpers Wijbrand Schaap de fijne kneepjes van het vak. Na de workshop kijk je met een ander oog naar je eigen teksten en weet je hoe deze te verbeteren. Ook ben je je bewust van veelgemaakte fouten en ken je de regels en tips om je website teksten aantrekkelijker te maken met het doel om meer bezoekers naar je site te genereren.

De workshop bestaat uit theorie, bespreking van praktijkcases en een opdracht. Voor aanvang van de workshop kan je een eigen tekst insturen als praktijkcase.

Inhoud

Onderwerpen die aan bod komen in deze workshop zijn:

  • Het belang van goede webteksten
  • Leesoptimalisatie versus zoekmachine-optimalisatie
  • Het belang van lijstjes
  • Hoe vertel je het verhaal dat je vertelt?
  • Denk mee met je lezer
  • Veelgemaakte fouten
  • Gouden tips

 Docent

Wijbrand SchaapWijbrand Schaap is journalist met een hart voor cultuur. Hij werkt voor diverse landelijke dagbladen en vaktijdschriften en is initiatiefnemer van Cultuurpers, inmiddels de grootste cultuurduiders-site van Nederland. Wijbrand kent de verschillen in de eisen die mensen stellen aan ‘papieren’ en ‘online’ teksten. Als voorzitter van de Freelancers Associatie, de beroepsvereniging voor ondernemende journalisten, heeft hij zijn vinger aan de pols van de nieuwe tijd die voor communicatie is aangebroken.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing en/of webredactie bij hun organisatie.

Referenties

Dit zeggen eerdere deelnemers over deze workshop:

Kim Gaarthuis van Theater de Vest:
“Een workshop die zich specifiek gericht op culturele instellingen/bedrijven. Hierdoor heb ik de tips direct toepasbaar kunnen maken op mijn werk in het theater.”

Sanne Aartsen van Lustr:
“In de cursus word je met je neus op de feiten gedrukt. Je eigen teksten worden onder de loep genomen waar je je voordeel mee kunt doen.”

Leergang Online Marketing

Deze workshop is onderdeel van de leergang Online Marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komen. Het programma van de leergang is hier te bekijken. Het is ook mogelijk om alleen aan deze workshop deel te nemen. Daarvoor gelden de onderstaande deelnametarieven.

Praktische informatie en aanmelden

Let op: nog maar enkele plaatsen beschikbaar!

Wanneer: dinsdag 2 februari 2016
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker (loopafstand vanaf CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14

Bekijk hier het programma van deze workshop.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

 

Fotocredit