topics:
Workshop online adverteren google adwords social media Facebook
EVENTDinsdag, 27 Maart 2018 | 10:00 - 16:30

Workshop: online adverteren met Google AdWords en social media

Met online adverteren genereer je binnen een korte tijd een nieuw en/of groot bereik. Bijvoorbeeld met het doel conversie te genereren voor (ticket)verkoop of om awareness te creëren voor je organisatie, een concert, voorstelling of expositie. Er is een breed scala kanalen waarop verschillende soorten advertenties ingezet kunnen worden. Advertentiecampagnes zijn relatief gemakkelijk zelf op te zetten, maar de structuur van je campagnes en het analyseren en optimaliseren van campagnes is minstens zo belangrijk. Zo bereik je immers meer voor minder geld.

In deze interactieve workshop maak je kennis met de verschillende mogelijkheden om online te adverteren en de juiste inzet ervan. Voor aanvang van de workshop ontvang je een vragenlijst waarin je je leerdoelen en kennisbehoefte kan aangeven. In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen advertentie accounts.

Na de workshop kan je zelf campagnes opzetten, monitoren en optimaliseren en/of weet je hoe je jouw mediabureau op de juiste manier aanstuurt. 

Inhoud

Onderwerpen die aan bod komen in deze workshop zijn:

  • Overzicht van online advertentiemogelijkheden
  • Doelen stellen en mediakeuze, hoe kies je wat?
  • Inrichten van campagnes bij Google AdWords en op Facebook
  • Campagnebudget en -planning
  • Effectieve advertentieteksten
  • Analyseren van resultaten / meten van conversie
  • Optimaliseren van campagnes
  • Inzichtelijk maken van resultaten

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing en/of online adverteren.

Docent

joris kock online adverterenAls gepassioneerde senior digital marketeer is Joris Kock ruim 8 jaar fulltime betrokken bij PauwR Digital Marketing and Media Agency. Naast het managen van digital advertising campagnes voor klanten uit verschillende branches, is hij verantwoordelijk voor digitale branding strategieën en projectmanagement. Ook geeft hij gastcolleges en workshops aan hogescholen, klanten en partners. 

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 27 maart 2018.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

Let op: er zijn nog 2 plekken beschikbaar. Toewijzing van plaatsen gaat op volgorde van aanmelding.