topics:
Cultuurmarketing workshop online adverten
EVENTDinsdag, 22 Maart 2016 | 10:00 - 16:30

Workshop: online adverteren met Google Adwords en social media

Met online advertenties genereer je binnen een korte tijd een nieuw en/of groot bereik. Bijvoorbeeld met het doel conversie te genereren voor (ticket)verkoop of om awareness te creëren voor je organisatie, een concert, voorstelling of expositie. Er is een breed scala kanalen waarop verschillende soorten advertenties ingezet kunnen worden. Advertentiecampagnes zijn relatief gemakkelijk zelf op te zetten, maar de structuur van je campagnes en het analyseren en optimaliseren van campagnes is minstens zo belangrijk. Zo bereik je immers meer voor minder geld.

In deze interactieve workshop word je in één dag bijgespijkerd over alle mogelijkheden om online te adverteren en de juiste inzet ervan. Voor aanvang van de workshop ontvang je een vragenlijst waarin je je leerdoelen en kennisbehoefte kan aangeven. In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen advertentie accounts.

Na de workshop kan je zelf campagnes opzetten, monitoren en optimaliseren of weet je hoe je jouw mediabureau op de juiste manier aanstuurt. Eerdere deelnemers waardeerden deze workshop gemiddeld met een 8,5.

Inhoud

Onderwerpen die aan bod komen in deze workshop zijn:

  • Overzicht van online advertentiemogelijkheden (Google Adwords en Display banners, social media: Facebook, LinkedIn en Twitter, retargeting en real time bidding)
  • Doelen stellen, budget en mediakeuze, hoe kies je wat
  • Inrichten van campagnes
  • Campagnebudget en -planning
  • Effectieve advertentieteksten en banners
  • Analyseren van resultaten / meten van conversie
  • Optimaliseren van campagnes

Docenten

Docent workshop online adverteren Sanne SchepersDocent workshop online adverterenDe workshop wordt gegeven door Jaap en Sanne Schepers. Zij zijn mede-eigenaren van Afdeling Online: een online marketing bureau dat zich richt op zowel de culturele als de commerciële sector. Op deze manier wordt het beste gehaald uit twee werelden. Jaap en Sanne hebben zowel strategische als hands-on ervaring in online marketing.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing en/of online adverteren. Enige basiskennis en/of ervaring met het opzetten van campagnes wordt aangeraden, maar is niet noodzakelijk.

Praktische informatie en aanmelden

Deze workshop is vol. Mail naar service@cultuurmarketing.nl voor een plekje op de reservelijst.

Wanneer: dinsdag 22 maart 2016
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker (loopafstand vanaf CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14

Fotocredit