topics:
Leergang online marketing Cultuurmarketing
EVENTDinsdag, 19 Mei 2020 – Dinsdag, 26 Mei 2020 | 10:00 - 16:30

Workshop: online adverteren met Facebook en Instagram (wachtlijst)

Met online adverteren genereer je binnen een korte tijd een nieuw en/of groot bereik. Bijvoorbeeld met het doel conversie te genereren voor (ticket)verkoop of om awareness te creëren voor je organisatie, een concert, voorstelling of expositie. Er is een breed scala kanalen waarop verschillende soorten advertenties ingezet kunnen worden. In deze workshop gaan we nader in op het adverteren via Facebook en Instagram. 

Advertentiecampagnes zijn relatief gemakkelijk zelf op te zetten, maar de structuur van je campagnes en het analyseren en optimaliseren van campagnes is minstens zo belangrijk. Zo bereik je immers meer voor minder geld. In deze interactieve workshop maak je kennis met de verschillende mogelijkheden binnen het adverteren op Facebook en Instagram en de juiste inzet ervan.

Deze workshop richt zich niet op het organische (onbetaalde) bereik op social media. Op 21 april 2020 organiseert Cultuurmarketing een aparte workshop social media marketing, waarin het optimaliseren van je organische social media strategie uitgebreid aan bod komt.

Voor aanvang van de workshop ontvang je een vragenlijst waarin je je leerdoelen en kennisbehoefte kan aangeven. In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen advertentieaccount.

Inhoud

  • Feiten, cijfers en trends over (adverteren op) social media
  • Het verschil tussen adverteren en boosten
  • Inzicht in de doelgroep
  • Hoe werkt het Facebook Ads account?
  • De structuur en het opzetten van een campagne
  • Verschillende advertentievormen op Facebook en Instagram
  • Effectieve advertentieteksten
  • Optimalisatie door het analyseren van resultaten
  • Facebook Pixel
  • A/B testen

Opbrengst

Na de workshop kan je zelf campagnes opzetten, monitoren en optimaliseren en/of weet je hoe je jouw mediabureau op de juiste manier aanstuurt. 

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor online adverteren. In de workshop wordt de basis van adverteren via Facebook en Instagram behandeld: we raden de workshop niet aan voor gevorderden.

Referenties

Deze workshop is het afgelopen jaar vaker georganiseerd:

Petra Wolf, Theater aan de Slinger:
“Praktische workshop met bruikbare tips!”

Saskia Roos, Zaantheater:
“Ik heb geleerd waar ik voor kwam: adverteren op social media. Met deze kennis kan ik voortaan gericht advertenties opmaken en versturen.”

Leergang online marketing

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren op social en Google Analytics).

Er zijn maximaal 10 plaatsen in de leergang en per workshop is er ruimte voor een aantal ‘losse’ deelnemers. Deelname aan de hele leergang is voordeliger.

Praktische informatie en aanmelden

Vanwege de huidige coronamaatregelen wordt deze workshop online voortgezet via Zoom: in plaats van een fysieke eendaagse workshop vindt deze workshop nu gedurende twee ochtenden als webinar plaats.

Wanneer: dinsdagochtend 19 en 26 mei 2020.
Tijden: 10:00 – 13:00 uur.
Waar: online: je kunt virtueel jouw stoel aanschuiven bij deze training.
Kosten: €250 (leden) / €320 (regulier).
De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Helaas, deze workshop is volgeboekt. Mail voor een plek op de reservelijst of voor notificatie van een nieuwe editie naar [email protected].

Docent

Fleur Nieuwland werkt als (online) marketeer bij AVROTROS. Op programma- en merkniveau coördineert en realiseert zij (social media) campagnes. Haar kunst- en cultuurhart is gegroeid tijdens haar marketingfunctie bij Museum MORE en Kasteel Ruurlo. Daarvoor heeft ze gewerkt als project- en contentmanager bij een marketingbureau en stortte ze zich als freelancer op verschillende social media-accounts van diverse organisaties. Als echte millennial (ja, daar zitten ook vele positieve kanten aan) is ze opgegroeid met de opkomst van social media.

 

Fotocredit header: Bart Grietens