topics:
Workshop online adverteren google adwords social media Facebook
EVENTDinsdag, 14 Maart 2017 | 10:00 - 16:30

Workshop: online adverteren met Google AdWords en social media

Met online adverteren genereer je binnen een korte tijd een nieuw en/of groot bereik. Bijvoorbeeld met het doel conversie te genereren voor (ticket)verkoop of om awareness te creëren voor je organisatie, een concert, voorstelling of expositie. Er is een breed scala kanalen waarop verschillende soorten advertenties ingezet kunnen worden. Advertentiecampagnes zijn relatief gemakkelijk zelf op te zetten, maar de structuur van je campagnes en het analyseren en optimaliseren van campagnes is minstens zo belangrijk. Zo bereik je immers meer voor minder geld.

In deze interactieve workshop maak je kennis met de verschillende mogelijkheden om online te adverteren en de juiste inzet ervan. Voor aanvang van de workshop ontvang je een vragenlijst waarin je je leerdoelen en kennisbehoefte kan aangeven. In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen advertentie accounts.

Na de workshop kan je zelf campagnes opzetten, monitoren en optimaliseren en/of weet je hoe je jouw mediabureau op de juiste manier aanstuurt. 

Inhoud

Onderwerpen die aan bod komen in deze workshop zijn:

  • Overzicht van online advertentiemogelijkheden
  • Doelen stellen en mediakeuze, hoe kies je wat?
  • Inrichten van campagnes op Facebook en bij Google AdWords
  • Campagnebudget en -planning
  • Effectieve advertentieteksten
  • Analyseren van resultaten / meten van conversie
  • Optimaliseren van campagnes
  • Inzichtelijk maken van resultaten

Referenties

Eerdere deelnemers waardeerden deze workshop gemiddeld met een 7,8:

Stefan Zwartbol, Theaters Diligentia & PePijn:
“Wanneer je echt eens verdiepend in wil gaan op Facebook-adverteren en Google Grants-adverteren en hier ook meteen praktisch mee aan de slag wil, kan ik deze workshop echt aanraden. Goed onderbouwd en de workshop zorgt ervoor dat je hierna er meteen zelf ook mee aan de slag kan.” 

Carine Alders, freelance:
“In een dag krijg je een goed inzicht in het waarom en hoe van online adverteren en kan je beoordelen of het van waarde en haalbaar is voor je organisatie. Ook ben je met deze kennis een goede gesprekspartner als je het werk wilt uitbesteden.”

Docent

Docent workshop online adverterenDe workshop wordt gegeven door Jaap Schepers. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online: een online marketing bureau dat zich richt op zowel de culturele als de commerciële sector. Op deze manier wordt het beste gehaald uit twee werelden. Jaap heeft zowel strategische als hands-on ervaring in online marketing.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing en/of online adverteren.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 14 maart 2017.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Helaas, deze workshop is volgeboekt. Mail voor een plekje op de reservelijst naar service@cultuurmarketing.nl.

Fotocredit: Flickr