topics:
Workshop SEO voor culturele instellingen
EVENTDinsdag, 12 December 2017 | 10:00 - 16:30

Workshop: meer conversies door middel van SEO (volgeboekt)

Google is één van de meest gerichte marketingkanalen. Mensen zijn op zoek naar inspiratie voor een leuk uitje, een museum of theater in de buurt, een kookworkshop… en dat is hét moment dat jij gezien wilt worden. Maar hoe zorg je dat je dan hoog in Google staat? En hoe converteer je iemand vervolgens naar een klant? In deze workshop in het teken van SEO ontvang je waardevolle praktische én tactische tips om je bedrijf verder te laten groeien via Google. Elke deelnemer kan een site kiezen waarvan gedurende de dag een clinic wordt gedaan.

SEO (search engine optimization) is zeker niet alleen een technisch vakgebied. Content, gebruikersvriendelijkheid en PR vormen een minstens zo belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Google verandert regelmatig haar algoritme, maar de basisprincipes blijven grotendeels gelijk. In deze workshop leer je deze principes zelf toe te passen op je website. De focus van de workshop ligt op het bepalen van de juiste tactiek en het optimaliseren en promoten van content voor jouw culturele instelling. Daarnaast leer je welke technische verbeteringen er nodig zijn, zodat je jouw webbureau kunt aansturen en begeleiden om eventuele optimalisaties door te voeren.

De workshop bestaat uit zowel theorie als praktische oefeningen die je ter plekke uitvoert. Elke deelnemer kan voorafgaand aan de workshop een website aandragen. Tijdens de dag wordt van de aangedragen sites een korte clinic gedaan door de docent. Zo ontvang je ter plekke praktische tips voor jouw website. Ook leer je van de clinics van de andere sites.

Deze workshop richt zich op het verbeteren van de vindbaarheid in de organische (oftewel onbetaalde) resultaten van Google. Op 27 maart 2018 organiseren we de workshop online adverteren, waarin het werken met gesponsorde resultaten in Google uitgebreid aan bod komt.

Inhoud

  • Hoe werkt Google?
  • Hoe vind je relevante zoekwoorden?
  • Wat zijn technische randvoorwaarden voor een goede vindbaarheid?
  • Hoe optimaliseer je content?
  • Met welke tactieken kun je links naar je site verkrijgen?
  • Met welke tools kun je SEO goed meten en monitoren?
  • Welke SEO-aanpak werkt voor jou?

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die de conversie van hun website en/of online strategie willen verhogen. Het gebruiken van en beschikken over basiskennis van Google Analytics alsmede het CMS van je site wordt aangeraden. Specialistische technische kennis is niet nodig.

Docent

Docent workshop online adverterenDe workshop wordt gegeven door Jaap Schepers. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online: een online marketing bureau dat zich richt op zowel de culturele als de commerciële sector. Op deze manier wordt het beste gehaald uit twee werelden. Jaap heeft zowel strategische als hands-on ervaring in online marketing.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 12 december 2017.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Helaas, deze workshop is volgeboekt. Je kunt een mail sturen naar service@cultuurmarketing.nl voor een plek op de reservelijst.