topics:
Workshop SEO voor culturele instellingen
EVENTDinsdag, 6 November 2018 | 10:00 - 16:30

Workshop: meer conversies door middel van SEO

Google is één van de meest gerichte marketingkanalen. Mensen zijn op zoek naar inspiratie voor een leuk uitje, een museum of theater in de buurt, een kookworkshop… en dat is hét moment dat jij gezien wilt worden. Maar hoe zorg je dat je dan hoog in Google staat? En hoe converteer je iemand vervolgens naar een klant? In deze workshop in het teken van SEO ontvang je waardevolle praktische én tactische tips om je bedrijf verder te laten groeien via Google. Elke deelnemer kan een site kiezen waarvan gedurende de dag een clinic wordt gedaan.

SEO (search engine optimization) is zeker niet alleen een technisch vakgebied. Content, gebruikersvriendelijkheid en PR vormen een minstens zo belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Google verandert regelmatig haar algoritme, maar de basisprincipes blijven grotendeels gelijk. In deze workshop leer je deze principes zelf toe te passen op je website. De focus van de workshop ligt op het bepalen van de juiste tactiek en het optimaliseren en promoten van content voor jouw culturele instelling. Daarnaast leer je welke technische verbeteringen er nodig zijn, zodat je jouw webbureau kunt aansturen en begeleiden om eventuele optimalisaties door te voeren.

De workshop bestaat uit zowel theorie als praktische oefeningen die je ter plekke uitvoert. Elke deelnemer kan voorafgaand aan de workshop een website aandragen. Tijdens de dag wordt van de aangedragen sites een korte clinic gedaan door de docent. Zo ontvang je ter plekke praktische tips voor jouw website. Ook leer je van de clinics van de andere sites.

Deze workshop richt zich op het verbeteren van de vindbaarheid in de organische (oftewel onbetaalde) resultaten van Google. Dat betekent dat adverteren in de zoekmachine via Google AdWords (search engine advertising, SEA) niet aan bod komt.

Inhoud

  • Hoe werkt Google?
  • Hoe vind je relevante zoekwoorden?
  • Wat zijn technische randvoorwaarden voor een goede vindbaarheid?
  • Hoe optimaliseer je content?
  • Met welke tactieken kun je links naar je site verkrijgen?
  • Met welke tools kun je SEO goed meten en monitoren?
  • Welke SEO-aanpak werkt voor jou?

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die de conversie van hun website en/of online strategie willen verhogen. Het gebruiken van en beschikken over basiskennis van Google Analytics alsmede het CMS van je site wordt aangeraden. Specialistische technische kennis is niet nodig. 

De workshop richt zich op de basis van een effectieve SEO-strategie: we raden de workshop daarom niet aan voor gevorderden.

Referenties

Deze workshop is in vorige seizoen eerder georganiseerd. De workshop werd toen beoordeeld met gemiddeld een 8,0:

Willemien Snoek, De Krakeling:
“Heldere, praktische informatie waarmee je direct aan de slag kunt. In de workshop van een dag een heel stuk verder gekomen.”

Lizette de Kam, Agora Lelystad:
“Ik vond de training helder en praktisch! De trainer was aardig en had veel geduld.”

Docent

Docent workshop SEODe workshop wordt gegeven door Jaap Schepers. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online: een online marketing bureau dat zich richt op zowel de culturele als de commerciële sector. Op deze manier wordt het beste gehaald uit twee werelden. Jaap heeft zowel strategische als hands-on ervaring in online marketing.

Leergang online marketing

Deze workshop maakt onderdeel uit van de Leergang: meer succes met online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komen (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en webanalyse). Er zijn maximaal 10 plaatsen in de leergang en per workshop is er ruimte voor een aantal ‘losse’ deelnemers. Deelname aan de hele leergang is voordeliger.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 6 november 2018.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

 

Fotocredit