topics:
Leergang online marketing Cultuurmarketing
EVENTDinsdag, 3 Maart 2020 | 10:00 - 17:00

Workshop: meer conversies door middel van SEO

Google is één van de meest gerichte marketingkanalen. Mensen zijn op zoek naar inspiratie voor een leuk uitje, een museum of theater in de buurt, een kookworkshop… en dat is hét moment dat jij gezien wilt worden. Maar hoe zorg je dat je dan hoog in Google staat? En hoe converteer je iemand vervolgens naar een klant? In deze workshop over SEO ontvang je waardevolle praktische én tactische tips om je bedrijf verder te laten groeien via Google.

SEO (Search Engine Optimization) is zeker niet alleen een technisch vakgebied. Content, gebruikersvriendelijkheid en PR vormen een minstens zo belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Google verandert regelmatig haar algoritme, maar de basisprincipes blijven grotendeels gelijk. In deze workshop leer je deze principes zelf toe te passen op je website. De focus van de workshop ligt op het bepalen van de juiste tactiek en het optimaliseren en promoten van content voor jouw culturele instelling. Daarnaast leer je welke technische verbeteringen er nodig zijn, zodat je jouw webbureau kunt aansturen en begeleiden om eventuele optimalisaties door te voeren.

Deze workshop richt zich op het verbeteren van de vindbaarheid in de organische (oftewel onbetaalde) resultaten van Google. Dat betekent dat adverteren in de zoekmachine via Google Ads/Grants (SEA) niet aan bod komt. Op 2 juni 2020 organiseert Cultuurmarketing een aparte workshop over dit onderwerp.

De workshop bestaat uit zowel theorie als praktische oefeningen die je ter plekke uitvoert. Elke deelnemer kan voorafgaand aan de workshop een website aandragen. Zo ontvang je ter plekke praktische tips voor jouw website. Ook leer je van de tips voor andere sites.

Inhoud

  • Wat houdt SEO in?
  • Wat zijn de trends op het gebied van SEO?
  • Hoe zet je Google Mijn Bedrijf in voor een betere vindbaarheid?
  • Hoe bepaal je de beste zoektermen waar jij op gevonden wil worden?
  • Hoe bepaalt de opbouw van je website de vindbaarheid?
  • Hoe optimaliseer je je copy & content?
  • Wat kan je webbouwer voor je betekenen?
  • Met welke tools kun je SEO goed meten en monitoren?

Opbrengst

Na de workshop weet je de basisprincipes achter SEO en ga je met een stappenplan voor jouw organisatie naar huis.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die de conversie van hun website willen verhogen en online vindbaarheid willen verbeteren. Het gebruiken van het CMS van je website en basiskennis van Google Analytics wordt aangeraden.
De workshop richt zich op de basis van een effectieve SEO-strategie: we raden de workshop niet aan voor gevorderden.

Referenties

Deze workshop is dit seizoen eerder georganiseerd:

Brechtje van Riel, Sonnenborgh:
Een goede introductie in de wereld van SEO. De docent paste het tempo goed aan op de bestaande kennis van de groep. Gaf duidelijke en bruikbare tips. Zin om ze te gaan toepassen!

Beleke Bagchus, Zuiderstrandtheater:
Deze workshop is super interessant, en SEO is veel meer een uitdaging dan ik van tevoren had verwacht. Het biedt ook heel praktische zaken waar ik direct mee aan de slag kan.

Melanie van Zweeden, Stimuleringsfonds Creatieve Industrie:
Erg fijn aan de cursussen van Cultuurmarketing is dat je meteen aan de slag gaat tijdens de les. Dus door de kennis meteen toe te passen weet je meteen wat wel en niet mogelijk is en kun je nog vragen stellen waar nodig.

Leergang online marketing

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren op social en Google Analytics).

Er zijn maximaal 10 plaatsen in de leergang en per workshop is er ruimte voor een aantal ‘losse’ deelnemers. Deelname aan de hele leergang is voordeliger.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 3 maart 2020.
Tijden: 10:00 – 17:00 uur.
Waar: Theater Kikker: Ganzenmarkt 14, Utrecht.
Kosten: €250 (leden) / €320 (regulier).
De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Docent

De workshop wordt gegeven door Jaap Schepers. Jaap is mede-eigenaar van Afdeling Online: een online marketingbureau dat zich richt op zowel de culturele als de commerciële sector. Op deze manier wordt het beste gehaald uit twee werelden. Jaap heeft zowel strategische als hands-on ervaring in online marketing.

 

Fotocredit header: Bart Grietens