topics:
Workshop SEO voor culturele instellingen
EVENTDinsdag, 22 November 2016 | 10:00 - 16:30

Workshop: verhoog ticketverkoop en andere conversies d.m.v. SEO

Google is één van de meest gerichte marketingkanalen. Mensen zijn op zoek naar inspiratie voor een leuk uitje, een museum of theater in de buurt, een kookworkshop… en dat is hét moment dat jij gezien wilt worden. Maar hoe zorg je dat je dan hoog in Google staat? En hoe converteer je iemand vervolgens naar een klant? In deze workshop in het teken van SEO ontvang je waardevolle praktische én tactische tips om je bedrijf verder te laten groeien via Google. Elke deelnemer kan een site kiezen waarvan gedurende de dag een clinic wordt gedaan.

SEO (search engine optimization) is zeker niet alleen een technisch vakgebied. Content, gebruikersvriendelijkheid en PR vormen een minstens zo belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Google verandert regelmatig haar algoritme, maar de basisprincipes blijven grotendeels gelijk. In deze workshop leer je deze principes zelf toe te passen op je website. De focus van de workshop ligt op het bepalen van de juiste tactiek en het optimaliseren en promoten van content voor jouw culturele instelling. Daarnaast leer je welke technische verbeteringen er nodig zijn, zodat je jouw webbureau kunt aansturen en begeleiden om eventuele optimalisaties door te voeren.

De workshop bestaat uit zowel theorie als praktische oefeningen die je ter plekke uitvoert. Elke deelnemer kan voorafgaand aan de workshop een website aandragen. Tijdens de dag wordt van de aangedragen sites een korte clinic gedaan door de docent. Zo ontvang je ter plekke praktische tips voor jouw website. Ook leer je van de clinics van de andere sites.

Deze workshop richt zich op het verbeteren van de vindbaarheid in de organische (oftewel onbetaalde) resultaten van Google. Wil je meer weten over het werken met gesponsorde resultaten in Google? Volg dan de workshop online adverteren d.m.v. Google AdWords en social media op dinsdag 14 maart.

Inhoud

  • Hoe werkt Google?
  • Hoe vind je relevante zoekwoorden?
  • Wat zijn technische randvoorwaarden voor een goede vindbaarheid?
  • Hoe optimaliseer je content?
  • Met welke tactieken kun je links naar je site verkrijgen?
  • Met welke tools kun je SEO goed meten en monitoren?
  • Welke SEO-aanpak werkt voor jou?

Docent

Matthijs Schalk workshop SEO cultuursectorMatthijs Schalk werkt als freelance online marketeer en heeft sindsdien tientallen organisaties geholpen met het verhogen van hun conversie. Zijn ervaring reikt van non-profit tot commerciële organisaties, van start-ups tot gevestigde bedrijven. Zijn kracht is het praktisch maken van strategieën en ideeën en anderen helpen hetzelfde te doen.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die de conversie van hun website en/of online strategie willen verhogen. Het gebruiken van en beschikken over basiskennis van Google Analytics alsmede het CMS van je site wordt aangeraden. Specialistische technische kennis is niet nodig.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 22 november 2016.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Helaas, de workshop SEO is vol. Stuur een mailtje naar service@cultuurmarketing.nl voor een plekje op de reservelijst.

 

Wanneer: datum
Tijd: tijdstip
Deelnemers: geen maximum
Prijs: leden: 35 euro / regulier: 74 euro. Dit is een ACMC partnerbijeenkomst.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...