topics:
Workshop social media marketing
EVENTDinsdag, 16 April 2019 | 10:00 - 16:30

Workshop: vergroot het effect van social media marketing

Social media is voor bijna iedere culturele organisaties een relevant en inmiddels onmisbaar onderdeel van de online communicatiemix. Facebook genereert bij veel organisaties het grootste bereik. Nieuwere media zoals Instagram en Snapchat winnen door hun focus op beeld aan populariteit. Door de social media inzet onderschrijven organisaties het belang ervan. Maar wat is de rol van social media binnen de marketingmix, hoe speel je in op veranderingen, hoe werk je toe naar een boeiende contentstrategie en hoe meet je het succes?

In deze workshop leer je de inzet en het effect van jouw social media inzet te vergroten. Enerzijds door de rol van social media binnen de (online) marketing strategie beter te definiëren, anderzijds door de contentstrategie te verbeteren en resultaten zichtbaar te maken.

Deze workshop richt zich voornamelijk op het optimaliseren van jouw social media strategie, zonder de nadruk te leggen op adverteren via social media. Op 22 januari en 21 mei 2019 organiseert Cultuurmarketing een aparte workshop online adverteren, waarin adverteren op Facebook en Instagram uitgebreid aan bod komt.

De workshop bestaat uit zowel theorie als opdrachten die je doet aan de hand van je eigen social media kanalen. Voorafgaand aan de workshop is er mogelijkheid tot het aangeven van jouw kennisbehoefte.

Inhoud

Aan bod in deze workshop komt onder andere:

  • De rol van social media binnen de (online) marketingstrategie
  • De (veranderende) rol en doelgroepen van verschillende social media
  • Het formuleren van doelen
  • Het creëren van content voor social media
  • Het meten en analyseren van resultaten
  • Blik vooruit: trends in 2018

Opbrengst

Na de workshop weet je hoe je social media strategie effectief kan inzetten voor jouw organisatie en ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Referenties

Vorig seizoenen werd deze workshop beoordeeld met een 8,0:

Claudine Bos, Geldersch Landschap & Kasteelen:
“Goede workshop met prettige docent. In één dag fris je je kennis op, leer je nieuwe dingen én ben je weer goed op de hoogte van de trends voor komend jaar!”

Laura de Groot, Hogeschool voor de Kunsten Utrecht:
“Goede, kundige, rustige en enthousiaste docent. Ze kon gemakkelijk haar verhaal aanpassen naar de wensen van de groep.”

Leergang online marketing

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang: meer succes met online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komen (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren en webanalyse). Er zijn tien plekken gereserveerd per workshop voor deelnemers aan de leergang en deelname aan de hele leergang is voordeliger.

Praktische informatie en aanmelden

Er zijn vier losse plaatsen beschikbaar voor deze workshop. De overige tien plekken zijn gereserveerd voor deelnemers aan de leergang online marketing (een bundel van 5 workshops).

Wanneer: dinsdag 16 april 2019.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker, Ganzenmarkt 14 Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LoadingUpdating...

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing en/of social media en de resultaten willen verbeteren. De workshop richt zich op de basis van een effectieve social media strategie: wij raden de workshop daarom niet aan voor gevorderden.

Docenten

Workshop social media marketing door Charlotte Bosman

Charlotte Bosman is online marketingprofessional. Charlotte is actief binnen de Cultuurmarketing community en onderdeel van de programmaraad, die structureel adviseert over de inhoud van de bijeenkomsten. Hiervoor was zij o.a. Adviseur Digitaal bij het Van Gogh Museum, International Social Media Specialist bij Rituals Cosmetics en Digitaal Projectleider bij de Anne Frank Stichting.

Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht is social media manager bij het Van Gogh Museum. Hierbij is zij verantwoordelijk voor de contentcreatie op alle social media kanalen, versterken en vergroten van de community, het uitzetten van social media advertenties en de webcare. Daarnaast is zij als Toegepast Psycholoog ook bezig met het toepassen van psychologische theorieën op social media.

 

Fotocredit