topics:
Workshop social media marketing
EVENTDinsdag, 12 November 2019 | 10:00 - 16:30

Workshop: vergroot het effect van social media marketing

Social media is voor vrijwel iedere culturele organisatie een relevant en inmiddels onmisbaar onderdeel van de online communicatiemix. Het is voor veel organisaties het podium om zowel (potentieel) publiek te benaderen als te binden. Maar hoe zet je social media het beste in voor jouw organisatie, hoe speel je in op veranderingen, hoe werk je toe naar een boeiende contentstrategie en hoe meet je het succes?

In deze workshop leer je het effect van jouw social media inzet te vergroten. Enerzijds door de rol van social media binnen de (online) marketingstrategie beter te definiëren, anderzijds door middel van content de online betrokkenheid te vergroten en resultaten inzichtelijk te maken.

Deze workshop richt zich op het optimaliseren van het organische bereik van social media inzet, zonder de nadruk te leggen op adverteren via social media. Op 21 januari 2020 organiseert Cultuurmarketing een aparte workshop online adverteren, waarin de diverse mogelijkheden omtrent adverteren op Facebook en Instagram uitgebreid aan bod komt.

De workshop bestaat uit zowel theorie, als opdrachten die je doet aan de hand van je eigen social media kanalen. Voorafgaand aan de workshop is er mogelijkheid tot het aangeven van jouw kennisbehoefte.

Inhoud

Aan bod in deze workshop komt onder andere:

  • De rol van social media binnen de (online) marketingstrategie
  • Het analyseren van de huidige aanwezigheid op social media
  • Het formuleren van en handelen naar verschillende doelen
  • Facts & figures over verschillende social media
  • Het creëren van verschillende soorten content
  • Webcare
  • Het meten en analyseren van resultaten
  • Blik vooruit: trends

Opbrengst

Na de workshop weet je hoe je social media effectief kan inzetten voor jouw organisatie en ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Referenties

Deze workshop is de afgelopen jaren vaker georganiseerd:

Maarten Praamstra, Stichting Literaire Activiteiten Groningen:
“Duidelijk zeer ervaren en geïnteresseerde docent. Een workshop met veel praktische voorbeelden, toegankelijk gebracht en volledig qua stof die werd behandeld.”

Wilma Mars, Stadkamer:
“Leuke, praktische en effectieve training. Zowel bevestigingen gekregen als nieuwe inzichten opgedaan!”

Petra Wolf, Theater aan de Slinger:
“Met de informatie van deze workshop kon ik direct aan de slag met het schrijven van een sociale media strategie.”

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 12 november 2019.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker, Ganzenmarkt 14 Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 250 euro / regulier: 320 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Loading Winkelwagen wordt bijgewerkt...
LadenBezig met bijwerken...

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en -medewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing en/of social media en de resultaten willen verbeteren. De workshop richt zich op de basis van een effectieve social media strategie: wij raden de workshop daarom niet aan voor gevorderden.

Docent

Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht is social media manager bij het Van Gogh Museum. Hierbij is zij verantwoordelijk voor de contentcreatie op alle social media kanalen, versterken en vergroten van de community, het uitzetten van social media advertenties en webcare. Daarnaast houdt zij zich als Toegepast Psycholoog bezig met het gedrag op social media en zet ze psychologische theorieën in om de online betrokkenheid te vergroten. Tot slot was Boudewien één van de genomineerden voor de Young Talent Award van de Cultuurmarketing Awards 2019.