topics:
Leergang online marketing Cultuurmarketing
EVENTDinsdag, 21 April 2020 | 10:00 - 16:30

Workshop: vergroot het effect van social media marketing (wachtlijst)

Social media is voor vrijwel iedere culturele organisatie een relevant en inmiddels onmisbaar onderdeel van de online communicatiemix. Het is voor veel organisaties het podium om zowel (potentieel) publiek te benaderen als te binden. Tegelijkertijd is er niet in iedere organisatie evenveel tijd en mankracht voor beschikbaar. Hoe zet je social media het beste in voor jouw organisatie, hoe speel je in op veranderingen, hoe werk je toe naar een boeiende contentstrategie en hoe meet je het succes? En hoe hou je dit behapbaar als kleine(re) maar ook grote organisatie?

In deze workshop leer je het effect van jouw social media inzet te vergroten. Enerzijds door de rol van social media binnen de (online) marketingstrategie beter te definiëren, anderzijds door middel van content de online betrokkenheid te vergroten en resultaten inzichtelijk te maken.

Deze workshop richt zich op het optimaliseren van het organische bereik van social media inzet, zonder de nadruk te leggen op adverteren via social media. Op 19 mei 2020 organiseert Cultuurmarketing een aparte workshop online adverteren, waarin de diverse mogelijkheden omtrent adverteren op Facebook en Instagram uitgebreid aan bod komt.

De workshop bestaat uit zowel theorie als opdrachten die je doet aan de hand van je eigen social media kanalen. Voorafgaand aan de workshop is er mogelijkheid tot het aangeven van jouw kennisbehoefte.

Inhoud

  • Het mechanisme achter social media
  • De rol van social media binnen de (online) marketingstrategie
  • Het opstellen van een haalbaar stappenplan voor je social media strategie
  • Het formuleren van en handelen naar verschillende doelstellingen
  • Facts & figures over verschillende social media
  • Het creëren van verschillende soorten content
  • Het meten en analyseren van resultaten
  • Webcare
  • Trends

Opbrengst

Na de workshop weet je hoe je social media effectief kan inzetten voor jouw organisatie en ben je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Doelgroep

De workshop is geschikt voor junior en medior marketing- en communicatiemedewerkers die (mede)verantwoordelijk zijn voor  de inzet van social media. De workshop richt zich op de basis van een effectieve social media strategie: wij raden de workshop niet aan voor gevorderden.

Referenties

Deze workshop is afgelopen edities beoordeeld met een gemiddelde van een 8:

Barbara Ennik, Het Houten Huis:
Fijne workshop met veel praktijkvoorbeelden en handige tools die direct zijn in te zetten voor je eigen social media. Aanrader!

Rachel van Nevel, Atomium (BE):
Inspirerende opdrachten, toegankelijke docent en aangename groep. Een workshop die zin geeft in meer.

Vicky Schreuder, Universiteitsmuseum Utrecht:
Prettige cursus waarin je in een dag een aantal goede handvatten krijgt om de social media in je organisatie op de rit te krijgen en houden.

Saskia Reijnders, OneDayArtist:
Na deze workshop is mij helder geworden in welke vorm ik mijn content kan presenteren en kan ik direct aan de slag met een plan van aanpak. Ik kan niet wachten om te experimenteren en hoop dat zijn vruchten afwerpt!

Leergang online marketing

Deze workshop maakt onderdeel uit van de leergang online marketing. De leergang bestaat uit 5 workshopdagen, waarin de basiskennis rondom 5 belangrijke onderdelen van een effectieve online strategie aan bod komt (e-mailmarketing, SEO, social media marketing, online adverteren op social en Google Analytics).

Er zijn maximaal 10 plaatsen in de leergang en per workshop is er ruimte voor een aantal ‘losse’ deelnemers. Deelname aan de hele leergang is voordeliger.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer:dinsdag 21 april 2020.
Tijden:10:00 – 16:30 uur.
Waar:Theater Kikker: Ganzenmarkt 14, Utrecht.
Kosten: €250 (leden) / €320 (regulier).
De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

De losse plekken van deze workshop zijn helaas volgeboekt. Mail voor een plek op de reservelijst of voor notificatie van een nieuwe editie naar [email protected]. Er is nog wel plek bij de leergang, waar deze workshop onderdeel van is.

Docent

Boudewien Chalmers Hoynck van Papendrecht is social media manager bij het Van Gogh Museum. Hierbij is zij verantwoordelijk voor de contentcreatie op alle social media kanalen, versterken en vergroten van de community, het uitzetten van social media advertenties en webcare. Daarnaast houdt zij zich als Toegepast Psycholoog bezig met het gedrag op social media en zet ze psychologische theorieën in om de online betrokkenheid te vergroten. Tot slot was Boudewien één van de genomineerden voor de Young Talent Award van de Cultuurmarketing Awards 2019.

 

Fotocredit header: Bart Grietens