topics:
Workshop social media marketing door Charlotte Bosman
EVENTDinsdag, 31 Januari 2017 | 10:00 - 16:30

Workshop: vergroot het effect van social media marketing

Social media is voor bijna iedere culturele organisaties een relevant en inmiddels onmisbaar onderdeel van de online communicatiemix. Facebook en Twitter genereren bij veel organisaties het grootste bereik. Nieuwere media zoals Instagram, Snapchat en Periscope winnen door hun focus op beeld aan populariteit. Door de social media inzet onderschrijven organisaties het belang ervan. Maar wat is de rol van social media binnen de marketingmix, hoe speel je in op veranderingen, hoe werk je toe naar een boeiende contentstrategie en hoe meet je het succes?

In deze workshop leer je de inzet en het effect van jouw social media inzet te vergroten. Enerzijds door de rol van social media binnen de (online) marketing strategie beter te definiëren, anderzijds door de contentstrategie te verbeteren en resultaten zichtbaar te maken.

De workshop bestaat uit zowel uit theorie als uit opdrachten die je doet aan de hand van je eigen social media kanalen. Voorafgaand aan de workshop is er mogelijkheid tot het aangeven van jouw kennisbehoefte.

Inhoud

Aan bod in deze workshop komt onder andere:

  • De rol van social media binnen de (online) marketingstrategie
  • De (veranderende) rol en doelgroepen van verschillende social media
  • Het formuleren van doelen
  • Het creëren van content voor social media
  • Het meten en analyseren van resultaten
  • Blik vooruit: trends in 2017

Referenties

Vorig seizoen werd de workshop gemiddeld beoordeeld met een 7,5:

Anouk Schepers, De Kring Roosendaal:
“Door deze workshop krijg je goede inzichten in het gebruik van je eigen social media en hoe je hier vervolg aan kan geven.” 

Mirjam Sieben, POPEI:
“Ik heb veel inspiratie opgedaan en handige tools ontdekt tijdens deze workshop.” 

Marjolein de Wit, CLEEFT:
“Veel persoonlijke begeleiding, dus je kunt direct aan de slag met de tips die je hebt gekregen!”

Docent

Workshop social media marketing door Charlotte BosmanCharlotte Bosman is adviseur online media bij het Van Gogh Museum. In deze rol is zij o.a. verantwoordelijk voor de social media strategie van museum. Daarnaast houdt zij zich bezig met alle online statistieken en treedt zij op als adviseur bij online projecten die in het museum worden ontwikkeld. Voor zij aan de slag ging bij het Van Gogh Museum heeft zij ervaring op kunnen doen bij het Stedelijk Museum.

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing en/of social media en de resultaten willen verbeteren.

Praktische informatie en aanmelden

 

Wanneer: dinsdag 31 januari 2017.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Het Huis Utrecht (loopafstand vanaf CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Helaas, deze workshop is volgeboekt. Mail voor een plekje op de reservelijst naar service@cultuurmarketing.nl.

Fotocredit: Flickr