topics:
Workshop social media marketing door Charlotte Bosman
EVENTDinsdag, 30 Januari 2018 | 10:00 - 16:30

Workshop: vergroot het effect van social media marketing (volgeboekt)

Social media is voor bijna iedere culturele organisaties een relevant en inmiddels onmisbaar onderdeel van de online communicatiemix. Facebook genereert bij veel organisaties het grootste bereik. Nieuwere media zoals Instagram en Snapchat winnen door hun focus op beeld aan populariteit. Door de social media inzet onderschrijven organisaties het belang ervan. Maar wat is de rol van social media binnen de marketingmix, hoe speel je in op veranderingen, hoe werk je toe naar een boeiende contentstrategie en hoe meet je het succes?

In deze workshop leer je de inzet en het effect van jouw social media inzet te vergroten. Enerzijds door de rol van social media binnen de (online) marketing strategie beter te definiëren, anderzijds door de contentstrategie te verbeteren en resultaten zichtbaar te maken.

De workshop bestaat uit zowel uit theorie als uit opdrachten die je doet aan de hand van je eigen social media kanalen. Voorafgaand aan de workshop is er mogelijkheid tot het aangeven van jouw kennisbehoefte.

Deze workshop richt zich voornamelijk op het optimaliseren van jouw social media strategie, zonder de nadruk te leggen op adverteren via social media. Op 27 maart organiseren wij een workshop online adverteren, waarin adverteren op social media uitgebreid aan bod komt.

Inhoud

Aan bod in deze workshop komt onder andere:

  • De rol van social media binnen de (online) marketingstrategie
  • De (veranderende) rol en doelgroepen van verschillende social media
  • Het formuleren van doelen
  • Het creëren van content voor social media
  • Het meten en analyseren van resultaten
  • Blik vooruit: trends in 2018

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor marketing- en communicatiemanagers en medewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing en/of social media en de resultaten willen verbeteren.

Referenties

Vorig seizoen werd de workshop gemiddeld beoordeeld met een 8,1:

Merel Bot, Gemeente Leeuwarden:
“De workshop was duidelijk en gestructureerd. Er werd goed ingespeeld op de verschillende niveau’s van de groep, waardoor iedereen er wat aan had.”

Floor Savelkoel, Filmhuis de Keizer:
“Een duidelijke, gestructureerde workshop waarin alle onderwerpen van sociale media aan bod komen.”

Marjolein de Wit, CLEEFT:
“Veel persoonlijke begeleiding, dus je kunt direct aan de slag met de tips die je hebt gekregen!”

Docent

Workshop social media marketing door Charlotte Bosman

Charlotte Bosman is online marketingprofessional en werkt momenteel als International Social Media Specialist bij Rituals Cosmetics. In deze rol is zij o.a. verantwoordelijk voor de global social media strategie en online activatiecampagnes. Hiervoor was Charlotte Adviseur Digitaal bij het Van Gogh Museum.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 30 januari 2018.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Helaas, deze workshop is volgeboekt. Stuur een mail naar service@cultuurmarketing.nl voor een plekje op de reservelijst.