topics:
Workshop Google Analytics voor culturele instellingen
EVENTDinsdag, 5 Maart 2019 | 10:00 - 16:30

Workshop: webanalyse a.d.h.v. Google Analytics (volgeboekt)

De eigen website is voor de meeste organisaties het belangrijkste kanaal in de online communicatiemix. Op de website vindt namelijk de conversie zoals ticketverkoop of nieuwsbrief inschrijving plaats. De meeste organisaties gebruiken Google Analytics voor analyse van de resultaten. Vaak is echter onduidelijk welke data en statistieken relevant zijn, hoe je de data gebruikt en hoe je Google Analytics integreert in je workflow. 

In deze workshop leer je hoe je Google Analytics op een effectieve manier kan inzetten. We bespreken hoe je jouw account goed instelt, welke rapportages voor culturele instellingen waardevol zijn, hoe je deze kunt interpreteren en inzetten om verbeteringen aan te brengen en hoe je campagnes kan monitoren.

De workshop duurt één dag en is interactief. De basis van Google Analytics wordt behandeld waarbij theorie en praktijk worden gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen Google Analytics account.

Inhoud

Onderwerpen die aan bod komen in deze workshop zijn:

  • Welke analytics data is relevant en waarom?
  • Het interpreteren van statistieken
  • Het optimaal instellen van de Analytics omgeving
  • Relevante instellingen
  • Het instellen en meten van doelen
  • Integreren analytics in je workflow / langetermijngroei meten
  • Aangepaste rapportages maken

Opbrengst

Na de workshop weet je hoe je Google Analytics beter gebruikt en kan benutten om je marketingactiviteiten te sturen.

Referenties

Vorig seizoenen werd deze workshop beoordeeld met een 8,1:

Saskia Smit, freelance:
“Essentiële workshop als je wilt weten wat Google Analytics kan en naar welke data je aan het kijken bent. Je leert de basics en krijgt handige tips en adviezen.”

Merel Bot, Gemeente Leeuwarden:
“Bij Cultuurmarketing worden er goede trainingen gegeven door coaches uit het vakgebied. Iedere cursist wordt gezien als uniek en geholpen in het eigen leerproces. Ook bij deze workshop worden er veel handvatten aangeboden.”

Lody Meijer, Dansateliers:
“Het was een zeer praktische en hands-on workshop. Voor een totale leek als mijzelf was dit een goede les.”

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 5 maart 2019.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Theater Kikker, Ganzenmarkt 14 Utrecht (loopafstand vanaf Utrecht CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Helaas, de workshop is momenteel volgeboekt. Mail voor een plek op de reservelijst naar service@cultuurmarketing.nl

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing, webredactie en/of webanalyse. De workshop behandelt in één dag de belangrijke beginselen van Google Analytics: de workshop raden we daarom niet aan voor gevorderden.

Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Wel raden we aan je Google Analytics account gebruiksklaar te hebben (zodat je de praktijkopdrachten direct uit kan voeren) en gaan we uit van enige voorkennis over het hoe en waarom van webanalyse.

Docent

Jeffrey Bleijendaal docent Google AnalyticsDe workshop wordt gegeven door Jeffrey Bleijendaal (Sr. Online Consultant bij Ematters BV). Jeffrey is vanaf 2005 actief met SEA, Google Analytics en digital advertising in de breedte. Jeffrey is daarnaast Top Contributor op het officiële Google AdWords Helpforum waar hij Google-gebruikers helpt bij vragen rond de Google-producten als AdWords, Analytics en Tag Manager.

 

Fotocredit