topics:
Cultuurmarketing workshop webanalyse adhv Google Analytics
EVENTDinsdag, 26 April 2016 | 10:00 - 16:30

Workshop: webanalyse aan de hand van Google Analytics

De eigen website is voor de meeste organisaties het belangrijkste kanaal in de online communicatiemix. Op de website vindt namelijk de conversie zoals ticketverkoop of nieuwsbrief inschrijving plaats. De meeste organisaties gebruiken Google Analytics voor analyse van de resultaten. Vaak is echter onduidelijk welke data en statistieken relevant zijn, hoe je de data gebruikt en hoe Google Analytics integreert in je workflow. 

In deze workshop leer je van webanalyse en SEO expert Maarten Kaaij hoe je Google Analytics op een effectieve manier kan inzetten. We bespreken welke statistieken waardevol zijn, hoe je deze kan interpreteren en inzetten om verbeteringen aan te brengen en hoe je campagnes opzet. Na de workshop weet je hoe je Google Analytics beter kan benutten en gebruikt om je marketingactiviteiten te sturen.

De workshop duurt één dag en is interactief. In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen Google Analytics account.

Inhoud

Onderwerpen die aan bod komen in deze workshop zijn:

  • Welke analytics data is relevant en waarom?
  • Het interpreteren van statistieken
  • Relevante instellingen / optimaal inrichten van je account
  • Het instellen en meten van doelen
  • Integreren analytics in je workflow / lange termijn groei meten
  • Aangepaste rapportages maken

Docent

Maarten KaaijMaarten Kaaij is SEO expert & webanalist. Vanuit zijn bedrijven Searchfocus en DigiMonks werkt hij onder andere aan de SEO en weboptimalisatie van de sites van opdrachtgevers als Bijenkorf, Slot Loevestein en V&D. Daarnaast is Maarten mede initiatiefnemer van de internet scorecard: een tool om de prestatie van de website te verbeteren. Maarten is een ondernemende creatieve rasoptimist en als amateur muzikant heeft Maarten veel affiniteit met de culturele sector.

 Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing, webredactie of webanalyse. De workshop behandelt in één dag de belangrijke beginselen van Google Analytics.

Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Wel raden we aan je Google Analytics account gebruiksklaar te hebben (zodat je de praktijkopdrachten direct uit kan voeren) en gaan we uit van enige voorkennis over het hoe en waarom van webanalyse.

Referenties

Rowan Huiskes van Kunst van Lezen
“Een praktische workshop waarbij je een stap verder gaat dan de basisbeginselen. Aan het eind van de dag ga je naar huis met tips en tricks om je organisatie online te versterken.”

Marjolijn Leijtens van Cultuur Enzovoort
“Dankzij de cursus heb ik beter inzicht gekregen in de manier waarop bezoekers mijn website gebruiken, waardoor ik deze kan verbeteren.”

Praktische informatie en aanmelden

Helaas, deze workshop is vol. Je kunt mailen naar service@cultuurmarketing.nl voor een plekje op de reservelijst.

Wanneer: dinsdag 26 april 2016
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Het Huis Utrecht (loopafstand vanaf CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 8, maximaal 14

 

Fotocredit