topics:
Workshop Google Analytics voor culturele instellingen
EVENTDinsdag, 2 Mei 2017 | 10:00 - 16:30

Workshop: webanalyse aan de hand van Google Analytics

De eigen website is voor de meeste organisaties het belangrijkste kanaal in de online communicatiemix. Op de website vindt namelijk de conversie zoals ticketverkoop of nieuwsbrief inschrijving plaats. De meeste organisaties gebruiken Google Analytics voor analyse van de resultaten. Vaak is echter onduidelijk welke data en statistieken relevant zijn, hoe je de data gebruikt en hoe Google Analytics integreert in je workflow. 

In deze workshop leer je hoe je Google Analytics op een effectieve manier kan inzetten. We bespreken welke statistieken voor culturele instellingen waardevol zijn, hoe je deze kan interpreteren en inzetten om verbeteringen aan te brengen en hoe je campagnes kan monitoren. Na de workshop weet je hoe je Google Analytics beter kan benutten en gebruikt om je marketingactiviteiten te sturen.

De workshop duurt één dag en is interactief. In de workshop worden theorie en praktijk gecombineerd. De praktijkopdrachten voer je ter plekke uit met je eigen Google Analytics account.

Inhoud

Onderwerpen die aan bod komen in deze workshop zijn:

  • Welke analytics data is relevant en waarom?
  • Het interpreteren van statistieken
  • Het optimaal instellen van de Analytics omgeving
  • Relevante instellingen
  • Het instellen en meten van doelen
  • Integreren analytics in je workflow / langetermijngroei meten
  • Aangepaste rapportages maken

Docent

Jeffrey Bleijendaal docent Google AnalyticsDe workshop wordt gegeven door Jeffrey Bleijendaal (Sr. Online Consultant bij Ematters BV). Jeffrey is vanaf 2005 actief met SEA, Google Analytics en digital advertising in de breedte. Jeffrey is daarnaast Top Contributor op het officiële Google AdWords Helpforum waar hij Google-gebruikers helpt bij vragen rond de Google-producten als AdWords, Analytics en Tag Manager.

Doelgroep

Deze workshop is geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers die (mede) verantwoordelijk zijn voor de online marketing, webredactie en/of webanalyse. De workshop behandelt in één dag de belangrijke beginselen van Google Analytics.

Het is niet noodzakelijk een webshop (t.b.v. ticketverkoop en e-commerce tracking) op je website te hebben. Wel raden we aan je Google Analytics account gebruiksklaar te hebben (zodat je de praktijkopdrachten direct uit kan voeren) en gaan we uit van enige voorkennis over het hoe en waarom van webanalyse.

Praktische informatie en aanmelden

Wanneer: dinsdag 2 mei 2017.
Tijden: 10:00 – 16:30 uur.
Waar: Het Huis Utrecht (loopafstand vanaf CS).
Kosten: leden: 205 euro / regulier: 265 euro. De prijs is exclusief BTW en inclusief consumpties, lunch en afsluitende borrel.
Deelnemers: minimaal 10, maximaal 14.

Helaas, deze workshop is volgeboekt. Mail voor een plek op de reservelijst naar service@cultuurmarketing.nl