Hoe kunnen we jongeren dichter bij klassieke muziek brengen?

Maak kennis met Eva Huisman van TivoliVredenburg

In de aanloop naar de Cultuurmarketing Awards presenteren we TivoliVredenburg. Zij zijn genomineerd voor de Branddoctors Merk & Experience Award met 'Pieces of Tomorrow’.

Door redactie

Fotografie

William Recinos (Unsplash)

Eva Huisman is marketeer bij TivoliVredenburg. In deze fuevahuismannctie is zij verantwoordelijk voor het werven van nieuw en jong publiek voor klassieke muziek. Huisman studeerde Theaterwetenschappen en Kunstbeleid- en management, en studeerde af op nieuwe concertvormen in de klassieke muziek. 

Kan je iets meer vertellen over TivoliVredenburg en de case die jullie hebben ingediend?

TivoliVredenburg is één van de breedste concertgebouwen van Nederland. Ons aanbod varieert van dance tot klassiek: wij bieden alle muzieksmaken, voor alle leeftijden, voor mensen uit alle windstreken. We proberen de grenzen tussen muziekgenres te vervagen. Daarnaast streven we ernaar een publiek aan te trekken dat haar muzieksmaak wil verbreden en hier nieuwe genres komt ontdekken.

‘Pieces of Tomorrow’ is een belangrijk voorbeeld van hoe we uiting geven aan deze doelstelling. Op deze avonden worden de werelden van klassiek en pop verenigd: ‘klassiek met een biertje’. Volwaardige klassieke muziek wordt gepresenteerd zoals je dat eerder bij een popconcert zou verwachten. Dat betekent dat het later op de avond plaats vindt, er een uitgebreid lichtplan is, de orkestleden en dirigent vertellen over de muziek, DJ St. Paul gastheer is en je je biertje mee naar binnen mag nemen.