Learnings over personalisatie in e-mailmarketing

Hoe effectief is personalisatie in de podiumkunsten?

26 sep 2018

Hoe effectief zijn de campagnes die we opzetten nu werkelijk? Om dit te onderzoeken zijn 9 organisaties een grootschalige samenwerking aangegaan: Het Groot Campagne Onderzoek Podiumkunsten. 

Afbeelding Pieter de Rooij
Door Pieter de Rooij
onderzoeker en docent bij Breda University of Applied Sciences
Fotografie

Pexels

Het project richt zich op negen grootschalige marketingcommunicatiecampagnes onder drie klantgroepen. Met dit onderzoek willen ze op systematische wijze meer inzicht verkrijgen in de effectiviteit van marketingcommunicatie. In deze samenvatting van het onderzoeksrapport, geschreven door Pieter de Rooij, Wim Strijbosch en Marcel Bastiaansen, lees je de belangrijkste conclusies.

In het onderzoek zijn drie klantgroepen gehanteerd: slapende klanten, nieuwe klanten, en passanten.

podiumakunsten onderzoek camnpagne management samenwerking

Deze drie klantgroepen vormen het grootste aandeel van de klantendatabase en zijn tevens een belangrijk potentieel voor de verdere groei van het bezoek. De veronderstelling is dat andere klantgroepen, zoals regelmatige bezoekers of het kernpubliek, de weg naar het podium zelf weten te vinden.